آفتاب

دومینوی شکست راست‌های افراطی در انتخابات پارلمان اروپا

دومینوی شکست راست‌های افراطی در انتخابات پارلمان اروپا

نتایج غیررسمی انتخابات پارلمان اروپا در هلند نشان می‌دهد که بر خلاف پیش‌بینی‌ها حزب راست تندروی «برای آزادی» به رهبری خیرت ویلدرز، در رده چهارم قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این در حالیست که نظرسنجی‌های معتبر نشان از پیروزی این گروه ضد اسلام و ضد مهاجرت داشت.

هلند بیست و شش کرسی در پارلمان اروپا دارد و حزب برای آزادی در سال 2009 توانسته بود پنج کرسی را از آن خود کند. با این وجود آقای ویلدرز ناامید نیست و در واکنش به احتمال شکست خود ابراز امیدواری کرد که با نتایج رسمی‌ای که روز یکشنبه منتشر خواهد شد، حزب وی حداقل چهار کرسی را در پارلمان بدست آورد.

به گزارش یورو نیوز، با توجه به بحران اقتصادی در منطقه پولی یورو و افزایش مهاجرت به کشورهای اروپایی به نظر می‌رسید که در انتخابات اخیر احزاب افراطی ضد اروپا از اقبال بیشتری نسبت به گذشته برخوردار باشند. اما شکست خیرت ویلدرز نه تنها شکست تندروهای هلند بود، بلکه آغاز بدی برای احزاب ضد اروپایی سایر کشورهای این قاره نیز به شمار می‌آید.

در انگلیس، بر خلاف هلند در آستانه انتخابات نتیجه نظرسنجی‌ها منتشر نمی‌شود، اما افزایش بیست و هفت درصدی مهاجرت به این جزیره اقبال «نایجل فارایج»، رهبر گروه ضد اروپایی حزب مستقل انگلیس را افزایش داده است.

در حال حاضر این گروه 9 کرسی در پارلمان اروپا دارد و احتمال دارد این تعداد به بیش از 10 کرسی برسد.

انتهای پیام

کد N297639

وبگردی