آفتاب

خسروپناه: برخی رمان‌ها عامل خودکشی جوانان است

خسروپناه: برخی رمان‌ها عامل خودکشی جوانان است

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: برخی رمان‌های ترجمه شده جوان‌ها را به سمت خودکشی سوق می‌دهد.

حجت‌الاسلام خسروپناه استاد حوزه و دانشگاه در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران ضمن ارائه توضیحی درباره جریان‌های فرهنگی گفت: یکی از جریان‌های فرهنگی انحرافی، فرهنگ ابتذال اخلاقی است که به دنبال تحقق بی‌بندوباری فرهنگی و اخلاقی است و می‌خواهد فساد اخلاقی را از طریق ترویج روابط جنسی تحقق ببخشد.

وی با بیان این که اسلام با غریزه جنسی مخالفت ندارد، تصریح کرد: بخشی از حیات جامعه بشری به این مساله بستگی دارد و حتی تا حدودی آرامش بشر را تامین می‌کند اما تا زمانی که در چارچوب نظام خانواده باشد و اگر روابط نامشروع شد انسان را به فساد و خانواده را به تباهی می‌کشاند و نابودی خانواده زوال جامعه را درپی خواهد داشت.

خسروپناه با بیان این‌که فرهنگ ابتذال ابزارهایی در اختیار دارد در توضیح آن گفت: ابزار دشمن چیزهایی مانند رومان، موسیقی، فیلم، فضای مجازی و موادمخدر است که همه این‌ها می‌توانند مفید و سالم هم باشند. رمان می‌تواند انسان را به تعقل بکشاند، موسیقی در امر دفاع از اسلام همچنان که در جنگ هشت ساله شاهد بودیم می‌تواند مفید باشد، فیلم می‌تواند معرفت‌زایی کند و موادمخدر می‌تواند برای درمان بیماری مورد استفاده قرار گیرد اما وقتی این ابزارها در دست دشمن علیه اسلام استفاده می‌شود، تبدیل به ابزار ابتذال می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: امروز رمان‌هایی در کشورهای اسلامی ترجمه می‌شود که هویت نسل جوان را هدف قرار داده‌اند. رمان می‌نویسند که وقتی یک دختر یا پسر نوجوان آن را می‌خواند روابط نامشروع برایشان عادی می‌شود. بسیاری عامل طلاق را مساله اقتصادی می‌دانند، اما با تحقیقاتی که صورت گرفته مهمترین عامل طلاق عامل فرهنگی است. این رمان‌ها کاری می‌کنند که رابطه عاطفی زن و شوهر از بین برود و برخی از آنها جوان‌ها به یاس، دلهره و گاه خودکشی می‌کشانند.

وی افزود: فیلم‌های هالودی نیز درصدد ترویج غضب و شهوتند و بسیاری از شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان تمام هم و غم‌شان نابودی خانواده است و این بدتر از بمب اتم است. جنگ نظامی، سخت افزار را ازبین می‌برد اما جنگ فرهنگی درون را می‌پوساند و هویت را از بین می‌برد. ضد انقلاب‌ها به کمک صهونیست‌ها به دنبال از بین بردن بنیان خانواده‌اند. فیلم‌های دینی هالیوودی نیز نه برای ترویج دین بلکه درصدد نشان دادن جنگ میان خدا و انسان است که در غالب آنها نیز انسان پیروز می‌شود.

خسروپناه با بیان این‌که نباید از آسیب فضای مجازی نیز غافل شویم، گفت: امروزه 75 درصد مجوزهایی که وزارت ارشاد و صداوسیما درباره موسیقی می‌دهند در فضای مجازی منتشر می‌شود و ما امروز موسیقی زیرزمینی نداریم، بلکه روزمینی است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که تهاجم فرهنگی تنها مربوط به ایران نیست و خود غرب بیش از ما آسیب دیده است، افزود: برای مقابله با این مساله باید طرح مهندسی فرهنگی با راهبرد دفاعی و تهاجمی به سرعت تهیه شود. خانواده‌ها مراقبت کنند، نهادهای متولی نظارت بیشتری داشته باشند و سند اینترنت سالم نیز تدوین شود.

انتهای پیام

کد N297564

وبگردی