آفتاب

امامی کاشانی: اولین سود حجاب به جیب دختران می‌رود

امامی کاشانی: اولین سود حجاب به جیب دختران می‌رود

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران گفت: اولین سود عفاف و حجاب در تمدن اسلامی به جیب دختران جامعه می‌رود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیت‌الله امامی کاشانی خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام موسی کاظم(ع) و همچنین گرامیداشت سوم خرداد روز آزادی خرمشهر در خطبه اول به بیان فضائل امام موسی کاظم(ع) پرداخت.

وی در خطبه دوم نیز با اشاره به مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره جمعیت و ابلاغ آن از سوی مقام معظم رهبری گفت: بند 4 این مصوبه درباره خانواده و توجه به کانون خانه است و بند 5 آن نیز به مساله ازدواج مربوط می‌شود. مساله خانواده کانون زندگی تمدن اسلامی است و همه دختران و پسران باید به این تمدن افتخار کنند که اینگونه به نظام خانواده اهمیت داده است.

وی با بیان این‌که از هم پاشیدگی و هرزگی در زندگی و خانواده به تمدن مفتضحانه غرب مربوط است، افزود: بنابر احادیث هیچ خانه‌ای در پیشگاه خداوند محبوب‌تر از خانه‌ای که در آن ازدواج رخ می‌دهد، نیست و در طرف مقابل نیز هیچ خانه‌ای مبغوض‌تر از خانه‌ای که در آن طلاق واقع می‌شود، نیست.

امامی کاشانی با بیان این‌که اخیرا جشن طلاق می‌گیرند و برای آن کارت پخش می‌کنند، ادامه داد: این یک کار بسیار خطرناک و سمی است برای کشتن جامعه در تمدن اسلامی. مرد و زنی که برای طلاق جشن می‌گیرند حتما شیطانی‌اند و این‌ها ارزش انسانی ندارند.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به موضوع عفاف و حجاب نیز اظهار کرد: اولین سود عفاف و حجاب در تمدن اسلامی به جیب دختران جامعه می‌رود؛ چرا که دیگر هیچ مردی هوس‌باز نمی‌شود یا فلان دختر با اینترنت تماس نمی‌گیرد و خودش را عرضه نمی‌کند. خوشبختانه به کوری چشم دشمنان اسلام و نظام اکثریت دختران و پسران ما چنین نیستند اما بی‌بندوباری‌هایی نیز وجود دارد که جامعه را به تباهی می‌کشاند. پدران و مادران، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید به این مسائل توجه کنند. آزادی واقعی در تمدن اسلامی وجود دارد و آزادی‌ای که در غرب می‌بینیم غلط است.

وی ادامه داد: کار فرهنگی بسیار مهم است. من به دختران و پسرانمان می‌گویم که شما به دنبال سیر بنیان‌کن غرب نروید و از ذلت‌ها صرف‌نظر کنید، به لذت‌های اساسی توجه کنید و از لذت‌های دروغی دور شوید و به خانواده،‌همسر و نوه نزدیک شوید.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به مصوبه سال 88 شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این مصوبه، مصوبه خوبی بود و همه می‌گفتند خوب است. باید همه دستگاه‌ها مخصوصا صداوسیما در برخورد‌ها و فیلم‌ها توجه کنند.

امامی کاشانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 گفت: ملت ایران و رهبری همه برآنند که همین مطلبی که دولت محترم در مذاکره با 1+5 مطرح کرد و آن اینکه حقوق ایران باید محفوظ بماند و تمام آنچه مربوط به غنی‌سازی است و از راه انرژی هسته‌ای حل می‌شود، برجای باشد نه ملت، نه رهبری و نه دولت از حقوق هسته‌ای کوتاه نخواهند آمد.

وی افزود: دشمنان نظام می‌خواهند تمام دنیا را زیر سلطه خود بگیرند، صهیونیسم جنایتکار است و غرب باید از آن فاصله بگیرد اگر غرب از صهیونیسم فاصله بگیرد هم به نفع خودشان است و هم به نفع دنیا و هم ایران است و اگر این اتفاق نیفتد ضرر آن نیز برای همه خواهد بود.

انتهای پیام

کد N297560

وبگردی