آفتاب

امامی کاشانی: اصالت خانواده مهمترین بند سیاست های ابلاغی جمعیت است

امامی کاشانی: اصالت خانواده مهمترین بند سیاست های ابلاغی جمعیت است

تهران - ایرنا - امام جمعه موقت تهران با اشاره به ابلاغ سیاست های «جمعیت» از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: تحکیم خانواده و اصالت خانواده یکی از مهمترین بندهای این سیاست های ابلاغی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه های دوم نماز جمعه این هفته پایتخت در دانشگاه تهران، اظهار داشت: طبق آموزه های اسلامی باید کانون خانواده تحکیم یابد.

وی با اشاره به تدوین این سیاست ها در 14 بند، افزود: در بند پنجم این سیاست ها، توجه به شرایط دختران و پسران مورد تاکید قرار گرفته است.

امامی کاشانی، اصالت خانواده را جزئی از تمدن اسلامی دانست و گفت: همه دختران و پسران باید به این تمدن افتخار کنند که این طور اسلام به نظام زندگی اهتمام دارد و برای پیشگیری از گسست خانواده و از هم پاشیدگی آن و زندگی تلاش می کند و شما را از رفتن به سمت تباهی و پوچی برحذر می دارد.

امام جمعه موقت تهران همچنین در خطبه های نخست نماز جمعه فرا رسیدن شهادت امام موسی کاظم (ع) را تسلیت گفت و اظهار داشت: وقتی انسان به یاد خدا بود و به مبداء شناخت داشت، رفتار و کردار خود را بر آن منطبق می کند.

وی افزود: اگر به آن نقطه توجه نداشته باشد و شناخت و معرفت نباشد، به سراغ خواسته ها و آزادی های خود باشد، در منجلاب عصیان و فسق و غضب می افتد.

امامی کاشانی خشم و غصب را امری نکوهیده در دین اسلام برشمرد و گفت: حلم و صبر از محاسن اخلاقی است و باید کوشید که از غضب پرهیز کرد و به حلم و بردباری و صبر روی آورد.

وی تاکید کرد: امام موسی کاظم(ع) در برابر جفاهایی که می دید، صبر پیشه کرد و خشم خویش را فرو می برد و بدرفتاری دیگران را با خوش رفتاری و روی خوش پاسخ م یداد.

خبر در حال تکمیل است.

سیام**2025**1558
کد N297511

وبگردی