آفتاب

تعطیلی چند ساعته یک پایگاه نظامی آمریکا به دلیل تماس تهدیدآمیز

تعطیلی چند ساعته یک پایگاه نظامی آمریکا به دلیل تماس تهدیدآمیز

مقامات پایگاه نیروی زمینی ارتش آمریکا در شهر فورت هود واقع در مرکز ایالت تگزاس به دلیل دریافت یک تماس تلفنی هشدارآمیز بخشی از این پایگاه را تعطیل کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، مقامات پایگاه فورت‌هود در بیانیه‌ کوتاهی در وب سایت این پایگاه عنوان کردند که فرماندهانش روز گذشته به دلیل آنچه که یک مساله حفاظت بالقوه از نیروها عنوان شد اقدام به بستن همه دروازه‌های رو به داخل کردند. این مقامات توضیح بیشتری درباره هشدار مذکور ندادند.

براساس این بیانیه چند ساعت بعد پایگاه فورت‌هود رفت و آمد عادی خود را از سر گرفت.

در این بیانیه تصریح شد مقامات پایگاه نظامی فورت‌هود یک تدبیر احتیاطی امنیتی را براساس یک تماس تلفنی دریافت شده در دستور کار قرار دادند.

پس از تحقیقات اولیه مقامات فورت‌هود تصمیم گرفتند این پایگاه را بازگشایی کنند. سرهنگ کریستوفر گارور یک افسر روابط عمومی این پایگاه اظهار داشت که آن‌ها مساله حفاظت از نیروها را در پایگاه بسیار جدی گرفته و هنگامی که لازم باشد تدابیر امنیتی را اتخاذ خواهند کرد.

پایگاه فورت‌هود یکی از بزرگ‌ترین تاسیسات نظامی ارتش آمریکا بوده و سابق بر این به دلیل وقوع دو حادثه تیراندازی مرگ‌بار در آن خبرساز شده است.

در یکی از این حوادث در تاریخ دوم آوریل سال جاری میلادی یک راننده کامیون طی یک تیراندازی سه تن از سربازان را کشته و شانزده تن دیگر را زخمی کرد و سپس در این پایگاه خودکشی کرد.

انتهای پیام

کد N297498

وبگردی