آفتاب

روسیه "اقدامات تلافی‌جویانه" علیه ناتو اتخاذ می‌کند

روسیه "اقدامات تلافی‌جویانه" علیه ناتو اتخاذ می‌کند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه امروز (جمعه) گفت که مسکو در واکنش به افزایش تحرکات نظامی ناتو در نزدیکی مرزهایش تدابیری اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ژنرال والری گراسیموف، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه تاکید کرد: تحرکات، عملیات‌ها و آمادگی جنگی ائتلاف ناتو در مرزهای روسیه در حال افزایش است. در چنین شرایطی ما باید اقدامات تلافی‌جویانه اتخاذ کنیم.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که کنفرانس امنیت بین‌الملل از امروز با شرکت 300 مقام از جمله 40 کشور در مسکو آغاز به کار کرد.

این اجلاس با حضور وزرای دفاع و معاونان وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت مشترک، سازمان همکاری شانگهای و همچنین تعدادی از کشورهای خاورمیانه، اروپا و آسیا برگزار می‌شود. تاکنون شرکت وزرای دفاع ارمنستان، جمهوری آذربایجان، بلاروس، آلمان، پاکستان و همچنین معاونان وزرای دفاع چند کشور دیگر و روسای ستاد ارتش‌های سوریه و عراق تایید شده است.

در مجموع بیش از 300 نماینده از 40 کشور در این کنفرانس حضور پیدا خواهند کرد. کشورهای ناتو و اتحادیه اروپا از شرکت در کنفرانس امنیت بین‌المللی مسکو خودداری کردند.

انتهای پیام

کد N297354

وبگردی