آفتاب
فرمانده نیروی زمینی ارتش خبر داد:

برگزاری سه رزمایش تخصصی در سال جاری/به دنبال افزایش برد، قدرت تخریب و دقت موشکی هستیم

برگزاری سه رزمایش تخصصی در سال جاری/به دنبال افزایش برد، قدرت تخریب و دقت موشکی هستیم

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ارزیابی خود از مرحله اول رزمایش بیت‌المقدس گفت: ما به تمام اهداف مورد نظر خود در این رزمایش دست یافتیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان پس از مرحله اول رزمایش نیروی زمینی اظهار کرد: رزمایش با این هدف برگزار شد که قدرت پاسخگویی یگان‌های عملیاتی را بالا ببرد.

وی در ادامه افزود: ما در سال گذشته عملیات مختلفی داشتیم و امسال بنا داریم چند رزمایش تخصصی برگزار کنیم ما پیش از برگزاری این رزمایش، رزمایش تحقیقاتی نیروی زمینی را در کاشان برگزار کردیم که تلاش ما این بود که دستاوردهای نیروی زمینی و رزم با مهمات را تست کرده و چگالی افراد در کیلومتر را کم کنیم، زیرا این امر موجب کاهش آسیب دیدگی افراد می‌شود.

پوردستان همچنین با بیان این‌که در برگزاری این رزمایش موشکی ارتباطات خوبی با صنایع دفاعی ایجاد شد، اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که هم برد، هم دقت و هم قدرت تخریب راکت‌ها را افزایش دهیم. اکنون هم موافقت شده به راکت‌های نیروی زمینی عمق بیشتری اضافه شود ما هم به دنبال راکت‌هایی در حوزه تاکتیکی یعنی راکت‌هایی که عقبه دشمن را هدف قرار بدهد هستیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: ما در این رزمایش ارتقای توان رزمی نیروی زمینی را تست کردیم همچنین به دنبال انتقال تجربه از پیشکوستان به جوانان بودیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید راکت‌اندازها به قدرتی برسد که به سرعت آماده شلیک شود خاطر نشان کرد: ما تا پایان سال سه رزمایش دیگر خواهیم داشت تا قابلیت‌های نیروهای مقصود در سطح ناهمتراز را تست کنیم. همچنین در رزمایش تخصصی پهپادی به دنبال تست تمام ظرفیت‌های پهپادهای انتحاری،‌تهاجمی و شناسی هستیم ما همچنین به دنبال برگزاری رزمایش تخصصی جنگال هستیم تا در یک فضای پارازیتی ارتباط بین یگان‌ها را بر قرار کرده و اقدامات آفندی را هم انجام دهیم.

پوردستان افزود: البته رزمایشات گسترده‌ای نیز با همکاری سایر نیروهای ارتش و سپاه در جنوب شرق و جنوب غرب کشور خواهیم داشت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: هدف ما این است که به استراتژی‌ای که حضرت علی فرمودند منبی بر اینکه هر سرباز باید یک دژ مستحکم برای دفاع از مردم باشد، دست پیدا کنیم.

انتهای پیام

کد N297227

وبگردی