آفتاب

پیام مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور به دبیرکل سازمان ملل

پیام مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور به دبیرکل سازمان ملل

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با ارسال پیامی به بان کی مون دبیر کل سازمان ملل استقبال وی از کتاب گرانسنگ و شریف نهج البلاغه را موجب مسرت و امیدواری به اندیشه های عدالتخواهانه دبیرکل این سازمان خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در متن پیام آیت ا... سید هاشم حسینی بوشهری آمده است: خداوند بزرگ انسان را به عنوان برترین مخلوق جهان آفرید تا او را در فضایی آکنده از محبت، سلامت، امنیت و عدالت به والاترین سطوح ، ارزشهای و فضائل اخلاقی برساند، اما در همیشه تاریخ افزون طلبانی وجود داشته اند که به استثمار، بردگی، سلطه و ظلم به دیگران می پرداختند. در این میان پیامبران و مصلحان بزرگی مانند حضرت آدم(ع)، حضرت ابراهیم(ع)، حضرت موسی(ع)، حضرت عیسی(ع)، حضرت محمد(ص) و .... قیام نمودند تا بشریت را از زیر یوغ جهل و ظلم پذیری و استعمار رهایی بخشند و منشور عدالت خواهی و انسان پروری را به جهانیان ارائه نمایند.

در این میان وجود مبارک امام علی بن ابیطالب (ع) از شخصیتهای برجسته و والایی است که فریادهای عدالتخواهانه ایشان افق تاریخ هزاره اخیر را شکافته و حتی شخصیت ها و نویسندگان غیر مسلمان بزرگی مانند جرج جرداق و سلیمان کتانی را نیز مجذوب خویش ساخته و در نهایت جان خویش را در مسلخ عشق به محرومان و در راه مبازه با فزون طلبان تقدیم محرومان و مستضعفان تاریخ نمود.

وی در این پیام ابراز امیدواری نموده است ، این کتاب ارزشمند که محقق ارجمند حجت الاسلام و المسلمین سید صادق موسوی برای جمع آوری آن بیش از دهها هزار جلد کتاب و منبع مورد وثوق مذاهب مختلف اسلامی را در قریب به سه دهه در کتابخانه های کشورهای جهان مورد مطالعه و بررسی قرار داده ، بتواند بهمراه دیگر متون حاوی سخنان پیامبران الهی و جانشینان آنان که بر گرفته از تعالیم و دستورات خداوند تبارک و تعالی است، مورد عنایت آن نهاد بین المللی قرار گیرد.

مدیر حوزه های علمیه کشورمان همچنین در پیام خود با اشاره به فلسفه وجودی سازمان ملل براساس منشور ملل متحد در گسترش مبانی انسانیت و ایجاد عدل و رفع ظلم در میان جوامع بشری آورده است : امید است سازمان ملل متحد بتواند بر اساس آن تعالیم، قدم های موثرتری در راه تعالی و سعادت انسانها بردارد.

شایان ذکر است پیام کتبی آیت ا... بوشهری همراه با دو جلد کتاب اسلام و محیط زیست و حیات عارفانه امام علی علیه السلام  امروز توسط نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد - نیویورک به دفتر دبیر کل این سازمان تسلیم شود.

کد N297154

وبگردی