آفتاب

یک استاد حوزه:آثار آیت الله شیرازی بیانگر جایگاه علمی و دینی این عالم فقید است

یک استاد حوزه:آثار آیت الله شیرازی بیانگر جایگاه علمی و دینی این عالم فقید است

یکی از اساتید حوزه تصریح کرد: آثار گرانقدر آیت الله موسوی شیرازی نشان دهنده جایگاه علمی و دینی این عالم فقید است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، حجت الاسلام سید مرتضی صالحی خوانساری در مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله سید محمد باقر شیرازی در مسجد اعظم قم، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت:طبق این آیات انسان ها دارای درجات و مراتب مختلفی هستند، اما قدر و منزلت مومن بسیار فراوان است.

این استاد حوزه افزود:علم و ایمان به خداوند در درون و نهاد مومن وجود دارد و دل انسان، جایگاه رویش ایمان به خدای متعال و حکمت و دانش است و در حقیقت علم و ایمان دو بالی است که به مومن حکمت می بخشد.

وی پیرامون ویژگی های انسان حکیم خاطرنشان کرد: این فرد هیچ گاه در طول زندگی دچار اشتباه و لغزش نمی شود چرا که گفتارش و اعمالش مطابق با حق و حقیقت است.

وی با ذکر حدیثی از پیامبر اسلام(ع) عنوان کرد:طبق این حدیث، هر کس خود را بشناسد به شناخت خدا دست پیدا می کند و تا زمانی که انسان وجود خویش را نشناسد به مقام علم و ایمان نخواهد رسید از این رو با خود شناسی و بهره گیری از اخلاق الهی می توان به ایمان و علم درونی رسید.

این استاد حوزه تصریح کرد:مخزن علم در نهاد انسان قرار دارد و باید راهی در جهت رسیدن به علم درونی بیابیم و آن راه، آراسته شدن به اخلاق الهی،تحمل، صبر، محروم شدن از لذات و ایثار است تا بتوانیم نادیده ها را مشاهده کنیم و به حقیقت دست پیدا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تلاش علمای گذشته بیان داشت:علمای گذشته با ایثار و از خودگذشتگی، زحمات فراوانی را متحمل شدند تا علم و ایمان را برای ما حفظ کنند و اگر گذشت و ایثار نباشد عالم و مرجع تقلیدی تربیت نخواهد شد.

صالحی خوانساری افزود: طبق روایات هنگامی که عالمی دینی از دنیا می رود هیچ چیزی جای او را نمی گیرد و جای او تا همیشه خالی است مگر اینکه به گفته امام علی(ع) خلف صالح می تواند جای عالم را بگیرد که در این زمینه باید عنوان کرد مرحوم آیت‌الله سید محمد باقر شیرازی فرزند و خلف صالح آیت‌الله عبدالله شیرازی بود.

وی در این مراسم در مورد ویژگی های شخصیتی آیت الله موسوی شیرازی تصریح کرد:ایشان شخصیتی بزرگ در عرصه های دینی، سیاسی و علمی بود و عمر با برکت خود را در راه گسترش معارف اسلامی و دینی صرف کرد و آثار گرانقدرش نشان دهنده جایگاه علمی و دینی این عالم فقید است.

انتهای پیام

کد N297115

وبگردی