آفتاب

مراسم بزرگداشت آیت‌الله سید محمد باقر شیرازی در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت آیت‌الله سید محمد باقر شیرازی در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله سید محمد باقر شیرازی پنجشنبه شب در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، در این مراسم که از سوی مدیریت حوزه علمیه قم برگزار شد آیات عظام مکارم شیرازی، نوری همدانی، علوی گرگانی، وحید خراسانی، شبیری زنجانی، حسینی بوشهری، آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، آیت الله خاتمی امام جمعه موقت تهران، امینی عضو جامعه مدرسین، آیت الله ممدوحی، آیت الله گرامی و بیوت آیات عظام حضور داشتند.

در این مراسم حجت الاسلام صالحی خوانساری علم و ایمان را دو ویژگی مهم در مومن دانست که او را به سعادت و کمال رهنمون می سازد.

این استاد حوزه تصریح کرد: علمای گذشته در طول عمر پر برکت خود، زحمات زیادی متحمل شدند تا علم و ایمان را برای ما حفظ کنند که در این زمینه باید گفت آیت الله سید محمد باقر شیرازی یکی از عالمان بزرگ در عرصه علم و ایمان بود و عمرش را در راه نشر معارف دینی و گسترش مبانی اسلامی صرف کرد.

مرحوم آیت الله محمد باقر شیرازی در پی عارضه شکستگی کتف و عوارض داخلی باقیمانده ناشی از شکنجه های زندان رژیم بعث عراق در 23 اردیبهشت سال جاری در سن 85 سالگی دارفانی را وداع گفت و در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) در مشهد مقدس به خاک سپرده شد.

انتهای پیام

کد N297106

وبگردی