آفتاب

آغاز مبارزات دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان

آغاز مبارزات دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان

مبارزات انتخاباتی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان میان رقبای اصلی، عبدالله عبدالله و اشراف غنی، به طور رسمی آغاز شد. این در حالی است که شبه‌نظامیان طالبان مجدداً متعهد شدند تا در رای‌گیری اخلال ایجاد کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از رادیو صدای روسیه، دور دوم انتخابات ریاست جمهوری پس از آنکه هیچ یک از هشت کاندیدای دور اول رأی‌گیری که 5 آوریل برگزار شد، موفق به کسب بیش از 50 درصد آراء نشدند، در 14 ژوئن برگزار می‌شود.

افغان‌ها قرار است میان عبدالله عبدالله و اشرف غنی یک گزینه را برای جانشینی حامد کرزای، رئیس جمهوری فعلی افغانستان انتخاب کنند.

عمر داوودزای، وزیر کشور افعانستان در یک کنفرانس خبری در جمع افسران ارشد پلیس اعلام کرد که نیروهای امنیت ملی این کشور برای جلوگیری از ایجاد اخلال در این رأی‌گیری سرنوشت‌ساز از سوی طالبان کاملاً آماده هستند.

وی گفت که 10 مورد تقلب انتخاباتی از سوی افسران پلیس افغان طی دور اول رأی‌گیری گزارش شده که این افسران مجازات شده‌اند. وی گفت که نیروی پلیس ملی وعده داده تا با چنین حوادثی در این رأی‌گیری مقابله کند.

داوودزای افزود: آن‌ها بر تعهد خود مبنی بر اینکه ما خنثی عمل می‌کنیم و اطمینان می‌دهیم که مانع از هر اقدامی برای تقلب تا حد ممکن شویم تأکید کردند. یک سخنگوی طالبان گفته است که این گروه آماده برهم زدن انتخابات است.

وی گفت که طالبان 27 افسر پلیس افغان را پس از تصرف منطقه یامگان، در شمال استان بدخشان گروگان گرفته است.

انتهای پیام

کد N296936

وبگردی