آفتاب
حیدرپور در گفت‌وگو با ایسنا:

مجلس همواره پشتیبان تیم مذاکره‌کننده است/حمایت داخلی بر مذاکرات تاثیرگذار است

مجلس همواره پشتیبان تیم مذاکره‌کننده است/حمایت داخلی بر مذاکرات تاثیرگذار است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه مجلس همواره پشتیبانی خود را از تیم مذاکره کننده اعلام کرده است، گفت: تیم مذاکره کننده تاکنون به وظایف خود به خوبی عمل کرده و توانسته سربلند از مذاکرات بیرون آید.

عوض حیدرپور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با تاکید بر اینکه کشور در بهترین وضعیت بعد از انجام مذاکرات است، گفت: تیم مذاکره کننده توانسته به خوبی به وظایف خود عمل کند.

وی با بیان اینکه اصرار بر ادامه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای حق جمهوری اسلامی است گفت: مذاکرات انجام شده نتیجه جمع‌بندی مقامات عالی و شورای عالی امنیت ملی است که بر این اساس تیم مذاکره کننده توانسته به طور حرفه‌ای از مذاکرات پیش‌رو سربلند بیرون آید.

نماینده مردم شهررضا در مجلس با تاکید بر اینکه پشتیبانی از تیم مذاکره کننده از سوی مردم و مسئولان در روند مذاکرات تاثیرگذار است گفت: اگر تیم مذاکره کننده از حمایت داخلی و پشتیبانی مجلس، دولت و مردم برخوردار باشد می‌تواند با اقتدار بیشتری از حقوق جمهوری اسلامی دفاع کند به همین دلیل است که مجلس همواره پیش از آغاز هر دور از مذاکرات رهنمودهای خود را محکم و قاطع اعلام می‌کند و تاکنون نیز پشتیبانی‌اش را اعلام کرده است.

حیدرپور با یادآوری وضعیت کشور پیش از انجام دور جدید مذاکرات در دولت یازدهم گفت: قبل از انجام مذاکرات کشور از لحاظ مختلف اقتصادی و تحریم دچار مشکل بود به طوری که می‌توان گفت در شرایط سختی قرار داشت اما با شروع مذاکرات آرام آرام وضعیت کشور بهبود پیدا کرد. اکنون جمهوری اسلامی در بهترین وضعیت نسبت به شرایط و مقتضیات پولی در طول دو سال گذشته است.

وی افزود: دولت جدید مذاکراتش را مبتنی بر مشی جدیدی در سیاست خارجی انجام داد که تاکنون سلسله اقداماتش با برنامه‌های از پیش اعلام شده‌اش منطبق بوده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی نسبت به روز آغاز مذاکرات در وضعیت بسیار بهتری قرار دارد به برگزاری انتخابات اخیر در عراق و افغانستان اشاره و اظهار کرد: نتیجه انتخابات پارلمان عراق این بود که حدود 200 نفر از دوستداران جمهوری اسلامی به مجلس عراق راه پیدا کردند همچنین نتیجه انتخابات افغانستان موید دوستی با انقلاب است. همچنین شاهد دعوای بین اردوگاه غرب و روسیه به دلایل اوکراین هستیم که روس‌ها اکنون بیش از گذشته از سیاست خارجی جمهوری اسلامی دفاع می‌کنند.

حیدرپور در ادامه به تشریح سایر دستاوردهای مذاکرات پرداخت و گفت: سیاست خارجی آمریکا در طول چند ماه گذشته نشان داد که در خاورمیانه شکست خورده است که این از دستاوردهای مذاکرات می باشد.

وی با بیان اینکه طبق سابقه تاریخی اینگونه مذاکرات معمولا در مقطع کوتاهی به نتیجه نمی‌رسد گفت: توافقنامه الجزایر و یا قطعنامه 598 نمونه بارزی از اینگونه مذاکرات و طولانی شدن آن است برهمین اساس فکر می‌کنم توافق نهایی بعد از مهلت شش ماهه در توافق اولیه حاصل نمی‌شود و حتی ممکن است این دوره شش ماهه در سه دور دیگر تمدید شود.

نماینده مردم شهررضا در مجلس ادامه داد: ما انتظار نداشتیم که بعد از سه دور مذاکرات متن تفاهم‌نامه نهایی در دور چهارم به سرعت آماده شود چون می‌دانیم که غربی‌ها به دنبال فراهم کردن شرایطی هستند که جمهوری اسلامی از ادامه مذاکرات استنکاف کند.

حیدرپور با بیان اینکه ادامه مذاکرات از سوی جمهوری اسلامی نشان دهنده تعهدمان به انجام فعالیت‌های صلح‌آمیز در چارچوب قوانین ان.پی.تی است گفت: ما کاملا آماده‌ایم که نظارت و بازرسی و مانیتورینگ انجام شود بنابراین نباید کاری کنیم یا پیامی دهیم مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی به دنبال ادامه مذاکرات نیست.

انتهای پیام

کد N296914

وبگردی