آفتاب

قدومی: در دولت توافق ملی گرایشات سیاسی وجود ندارد

قدومی: در دولت توافق ملی گرایشات سیاسی وجود ندارد

نماینده جنبش حماس در تهران گفت: در دولت توافق ملی گرایشات سیاسی و حزبی جایی ندارد.

خالد قدومی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره نحوه تقسیم پست‌های کلیدی در دولت توافق ملی میان جنبش‌های فتح و حماس بیان کرد: دولت توافق ملی دولتی حزبی و یا گروهی نیست و علاوه بر آن به هیچ یک از جنبش‌های فتح و حماس هم گرایش ندارد.

وی افزود: دولت توافق ملی دولتی تکنوکرات است که در آن گرایشات سیاسی و حزبی وجود ندارد اما هر یک از جنبش‌های حماس و فتح به نسبت مساوی اسامی را ارائه دادند تا بعد از توافق بر سر هر یک از اسامی، آن شخص به عنوان فلان وزیر انتخاب شود. وزرایی که دولت آینده را تشکیل خواهند داد 15 یا 16 نفرند که این وزیران گرایشات حزبی ندارند بلکه ماموریت دارند تا راه را برای گام‌های بعدی هموار کنند.

قدومی درباره مواضع دولت توافق ملی در قبال سوریه در صورت پیروزی مجدد بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولتی که تشکیل خواهد شد ماموریت سیاسی ندارد بلکه یک ماموریت برعهده دارد و آن هم فراهم کردن زمینه لازم برای برگزاری انتخابات است که در آن زمان برنامه سیاسی و سیاست خارجی مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد: البته اولویت‌ها مربوط به داخل سرزمین فلسطین خواهد بود که همان فعال کردن برنامه‌های مقاومت، چگونگی رویارویی با اشغالگران و طرح نام فلسطین در منطقه عربی و اسلامی و جامعه بین‌المللی خواهد بود.

انتهای پیام

کد N296818

وبگردی