آفتاب

ارتش تایلند 114 رقیب سیاسی را احضار کرد

ارتش تایلند 114 رقیب سیاسی را احضار کرد

کوالالامپور - ایرنا - ارتش تایلند روز جمعه 114 نفر از شخصیت های برجسته و رقبای سیاسی این کشور از جمله رهبران ˈسرخ جامگانˈ طرفدار دولت ساقط شده، پلیس، افسران ارتش، سیاستمداران و سران احزاب مخالف دولت را احضار کرد.

به گزارش ایرنا، شبکه های تلویزیونی تایلند تنها اعلام کردند رهبران کودتا این افراد را احضار کرده اند، اما توضیحی در خصوص علت این احضار داده نشده است.

فرمانده ارتش تایلند روزهای چهارشنبه و پنجشنبه قبل از کودتا نیز دو نشست با رقبای سیاسی، نمایندگان سنا، کمیسیون انتخابات و فرماندهان ارتش برگزار کرد و پس از آن که این نشست به نتیجه ای برای پایان دادن به تنش های هفت ماهه این کشور نرسید، فرمان کودتا را در تلویزیون صادر کرد.

وی در پایان نشست دوم با خودروهای ارتشی راه های خروجی را نیز بر روی میهمانان بست و گروهی را بازداشت کرد.

کودتاچیان تایلند شب گذشته نیز اعضای کابینه موقت تایلند را برای ارایه گزارش به ارتش فراخواند و پس از آن ˈپراپوت چان او چاˈ فرمانده ارتش که قدرت را در یک کودتای نظامی در دست گرفته است، اعضای دولت غیرنظامی را عزل کرد.

ارتش تایلند ساعت 16 و 30 دقیقه روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد به دلیل بازگشت کشور به شرایط عادی، کمیته ملی حفظ صلح متشکل از ارتش، نیروهای مسلح تایلند، پلیس و نیروهای هوایی سلطنتی این کشور قدرت را در دست گرفته است.

همزمان کشورهای همسایه تایلند در جنوب شرق آسیا از جمله مالزی با هشدار به اتباع خود از آن ها خواستند از سفر غیرضروری به تایلند خودداری کنند.

آساق**1611
کد N296796

وبگردی