آفتاب
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد:

تجدید نظر واشنگتن در کمک های مالی و نظامی به تایلند

تجدید نظر واشنگتن در کمک های مالی و نظامی به تایلند

نیویورک- ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه تاکید کرد که دولت این کشور در حال ارزیابی ادامه کمک های مالی خود به تایلند و لغو کمک های نظامی به آن کشور پس از وقوع کودتای اخیر علیه دولت توسط ارتش است.

به گزارش ایرنا، جین ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست رسانه ای روزانه خود با اشاره به کمک 10 میلیون دلاری سالانه آمریکا به تایلند گفت: ما اکنون در حال بررسی موضوع ادامه کمک های خود به دولت تایلند و برداشتن گام های اولیه برای تعلیق کمک های نظامی به این کشور هستیم.

وی رخدادهای تایلند را یک کودتای نظامی خواند و تصریح کرد: دولت آمریکا در حال تجدید نظر کامل در کمک های سالانه 10 میلیون دلاری خود به تایلند است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین درباره سفر شهروندان آمریکایی به تایلند هشدار داد ولی گفت: هنوز توصیه نکرده ایم که شهروندان آمریکا خاک تایلند را ترک کنند.

فرمانده ارتش تایلند روز پنجشنبه اعلام کرد ارتش از امروز کنترل دولت را به عهده گرفته است.

ژنرال پرایوس چان - اوچا، فرمانده کل ارتش تایلند در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: ارتش وظیفه حفظ نظم و هدایت کشور به سمت اصلاحات را بر عهده گرفته است.

ارتش تایلند پس از تشدید تنش های سیاسی این کشور بدنبال برکناری یینگلوک شیناواترا نخست وزیر و استقرار دولت موقت از روز سه شنبه هفته جاری در این کشور، حکومت نظامی اعلام کرده بود.

ارتش تاکید دارد که اقدامش به معنای کودتا نیست و حکومت نظامی به منظور حفظ نظم و قانون در دوران بحران سیاسی اعمال شده است.

ارتش از سال 1932 میلادی (1311 خورشیدی) و پایان دوران پادشاهی مطلقه در تایلند تاکنون 11 کودتا و هشت شبه کودتا را در این کشور جنوبشرقی آسیا برنامه ریزی کرده است. کودتای قبلی در سال 2006 (1385 خورشیدی) به برکناری تاکسین شیناواترا منجر شده بود.

اروپام 2251 **1908 ** 1551
کد N296761

وبگردی