آفتاب

رییس جمهوری به تهران بازگشت

رییس جمهوری به تهران بازگشت

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری پس از پایان سفر به چین، شامگاه پنجشنبه به تهران بازگشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا رییس جمهوری در بدو ورود به فرودگاه مهرآباد تهران مورد استقبال دکتر علی اکبر ولایتی مشاور رهبرمعظم انقلاب در اموربین الملل، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، مجید انصاری معاون پارلمانی رییس جمهو، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش و علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفت.

رییس جمهوری روز سه شنبه گذشته به منظور شرکت در چهارمین نشست سران تعامل و اقدامات اعتمادسازی در آسیا (سیکا) به شانگهای چین سفر کرد.


سخنرانی در اجلاس سران سیکا ، دیدار و گفت وگو با روسای جمهوری روسیه ، قزاقستان و سریلانکا در حاشیه اجلاس سران سیکا و همچنین دیدار و گفت وگو با بان کی مون دبیر کل سازمان ملل از جمله برنامه های روز نخست حضور رییس جمهوری در شانگهای بود.


دکتر روحانی همچنین شامگاه چهارشنبه با شبکه پربیننده تلویزیونی «سی سی تی وی» چین مصاحبه کرد و نشستی نیز با ایرانیان مقیم چین اعم از تجار ، دانشجویان ، مدیران شرکت های ایرانی و کارکنان نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در چین داشت.


رییس جمهوری روز پنجشنبه در صبحانه کاری با حضور نخبگان چینی شرکت کرد و سپس دیدار رسمی و ملاقات دوجانبه با رییس جمهوری چین داشت که ضیافت ناهار ˈشی جین پینگ ˈ رییس جمهوری به افتخار حضور رییس جمهوری اسلامی ایران ختم این برنامه بود.


برگزاری کنفرانس خبری آخرین برنامه دکتر روحانی در سفر به شانگهای بود که ساعاتی پیش برگزار شد.


به گزارش ایرنا، رییس جمهوری در این کنفرانس خبری با برشمردن اهمیت اجلاس سیکا گفت اساس تشکیل این سازمان ایجاد اعتمادسازی ، امنیت ، ثبات و تعامل و همکاری بین کشورهای آسیایی است.


دکتر روحانی همچنین به مذاکرات دوجانبه با روسای جمهوری روسیه، قزاقستان و سریلانکا اشاره کرد و درباره مذاکرات انجام شده با رییس جمهوری چین و روابط بین دو کشور گفت: ما برای دستیابی به منافع مشترک تلاش می کنیم و در زمینه های بین الملل همکاری داریم.


رییس جمهوری ، چین را یک قدرت آسیایی و اقتصادی دانست و یادآور شد که از دیرباز همواره همکاری خوبی بین ایران و چین برقرار بوده است.


رییس جمهوری همچنین به مبادلات تجاری بیش از 45 میلیارد دلار بین ایران و چین نیز اشاره کرد.


دکتر روحانی دراین نشست خبری به سوولات مطرح شده درباره مسایل بین الملل و مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 پاسخ داد.


محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ، حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری ، محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، اکبر ترکان مشاور رییس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ، رییس جمهوری را در این سفر همراهی کردند.
کد N296677

وبگردی