آفتاب
مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه:

پیشگیری از وقوع جرم نیازمند نگاه برنامه‌ای است

پیشگیری از وقوع جرم نیازمند نگاه برنامه‌ای است

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: پیشگیری از وقوع جرم نوعی علم و فن است که نیازمند نگاهی برنامه‌ای و ویژه است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، علیرضا ساوری در دیدار با کارکنان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های پیشگیری از وقوع جرم این است که باید از ابتدا نگاهی برنامه‌ای داشته باشیم و این نوع نگاه را به سازمان‌های عضو شورای پیشگیری از وقوع جرم منتقل کنیم.

وی با اشاره به این‌که «برنامه های امسال معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم برنامه ای کامل و مدون است» گفت: بهره‌گیری از برنامه‌های قبلی و استفاده از نگاه حداقلی از ویژگی‌های برنامه‌های امسال این معاونت است.

وی بر اجرای کارگاه‌های علمی کاربردی مدیریت پیشگیری از وقوع جرم تاکید کرد و گفت: باید پیشگیری، فرایندهای پیشگیری، مدیریت پیشگیری، فنون پیشگیری در این کارگاه‌ها تبیین شود.

مدیرکل پیشگیری های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با بیان این‌که «نگاه اولویت‌بندی در حوزه پیشگیری امری بسیار مهم است» گفت: نباید آرمانی نگریست و باید از ورود حجمی به موضوعات خودداری شود تا نتیجه مد نظر حاصل گردد.

وی گفت: در جامعه پیشگیری، بزهکار، بزه دیده، عوامل و عناصر تسهیل کننده جرم، محیط و موقعیت جرم بسیار مورد توجه واقع شده اند که باید به این موارد در اجرای برنامه‌های پیشگیرانه توجه شود.

وی ضمن بااهمیت بر شمردن شورای پیشگیری از وقوع جرم گفت: باید برنامه‌های معاونت با برنامه‌های اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم منطبق باشد و مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم برای تمامی اعضای شورا لازم الاجراست.

انتهای پیام

کد N296650

وبگردی