آفتاب

وزارت کشور لبنان هرگونه تجمع سیاسی پناهجویان سوری را ممنوع اعلام کرد

وزارت کشور لبنان هرگونه تجمع سیاسی پناهجویان سوری را ممنوع اعلام کرد

بیروت – ایرنا – وزارت کشور لبنان با صدور بیانیه ای تاکید کرد که هرگونه تجمع سیاسی پناهجویان سوری در لبنان ممنوع است.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه که روز پنجشنبه منتشر شد، از پناهجویان سوری خواسته شده است از هرگونه تجمع سیاسی و یا هر اقدام علنی دارای ابعاد سیاسی که به شکی بر امنیت و ثبات لبنان و یا روابط آنها با شهروندان لبنانی تاثیر منفی می گذارد، اجتناب کنند.

در این بیانیه با تاکید بر موضع دولت لبنان در « بی طرفی در درگیری های داخلی در سوریه» آمده است: دولت لبنان بر روابط مناسب و خوب شهروندان لبنانی و پناهجویان سوری اصرار دارد و در عین حال معتقد است پناهجویان در نحوه انتخاب گزینه سیاسی خود که تعارضی با قوانین امنیت ملی لبنان نداشته باشد، آزاد هستند.

براساس این بیانیه ، « نهاد المشنوق» وزیر کشور لبنان از سازمان های وابسته به سازمان ملل متحد و نهادهای جامعه بین المللی مرتبط با پناهجویان سوری خواسته است که مسئولیت کامل خود را در قبال پناهجویان تحمل کرده و با ابلاغ این بیانیه به آنان رعایت آن را با بیشترین اهتمام نظارت و پیگیری کنند.

وزیر کشور لبنان به نیروهای امنیتی این کشور هم تاکید کرده است که با هرگونه اقدام و یا فعالیتی که موجب اخلال ثبات داخلی در لبنان می شود، سستی نکنند و به وظایف خود عمل نمایند.

منابع دولتی لبنان اعلام کرده اند بیش از یک و نیم میلیون پناهجوی سوری که حدود یک سوم جمعیت 4 میلیون و 500 هزار نفری لبنان است ، وارد این کشور شده و تنها حدود یک میلیون و 100 هزار نفر آنها ثبت نام شده اند.

پناهجویان سوری درمناطق مختلف لبنان از جمله برخی اردوگاه ها مستقر شده اند.

سوریه در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است و سفارت این کشور در بیروت اعلام کرده است پناهجویان سوری می توانند با مراجعه به این سفارت در منطقه الیرزه پایتخت لبنان آرای خود را در 6 صندوق پیش بینی شده ، بیاندازند و یا به شهرهای مرزی سوریه و لبنان مراجعه کنند.

منابع خبری اعلام کرده اند که اغلب پناهجویان سوری مقیم لبنان خواستار شرکت در انتخابات ریاست جمهوری کشورشان هستند.

خاورم ** 1324
کد N296620

وبگردی