آفتاب

امین زاده: از مراجع عظام می خواهیم درگسترش قانون مداری ما را یاری دهند

امین زاده: از مراجع عظام می خواهیم درگسترش قانون مداری ما را یاری دهند

قم – ایرنا – معاون حقوقی رییس جمهوری در تشریح سفر امروزش به قم و دیدار با مراجع عظام گفت: در دیدارها با مراجع عظام درخواست کردیم که در حوزه احترام به قانون و فرهنگ قانون مداری در بین مردم و بخش های اجرایی به ما کمک و ارایه طریق کنند.

الهام امین زاده عصر پنجشنبه و در پایان سفر یک روزه خود به قم در گفت و گو با خبرنگاران افزود: معاونت حقوقی به دلایل وظایف و رسالت خاصی که در حوزه بررسی قوانین کشور به عهده دارد نیاز بود که با مراکز علمی کشور تعامل داشته باشد که در این ارتباط تصمیم گرفته شد با علما و مراجع عظام دیدارهایی انجام دهد.

امین زاده افزود: در سفر قبلی قم با آیات عظام بوشهری و علوی گرگانی ملاقات داشتیم و امروز به دیدار سه تن دیگر از علمای حوزه علمیه آیت الله جوادی آملی، آیت الله فاضل لنکرانی و آیت الله موسوی اردبیلی رفتیم.

وی تصریح کرد: در این دیدارها گزارشی در مورد اقداماتی که توسط قوه مجریه در بحث حقوقی کشور اتفاق افتاده و برنامه هایی که برای آینده در این زمینه مطرح است را ارائه دادیم.

معاون حقوقی رییس جمهوری گفت: در این نشست ها از حوزه ها استمداد کردیم که چگونه فرهنگ احترام به قانون و فرهنگ قانون مدار بودن را در بخش های مختلف جامعه حاکم کنیم.

امین زاده با مثبت ارزیابی کردن این جلسات گفت: مقرر شد تعاملاتی به صورت امضای تفاهم نامه های همکاری های مشترک با مراکزی که علما در راس آن مراکز هستند انجام شود.

وی اضافه کرد: فقه ما فقی پویا و به روز است و می توانند خیلی از مشکلاتی که در حوزه های قانونگرایی و قانونگذاری وجود دارد را حل کند.

معاون حقوقی رییس جمهوری افزود: بسیاری از معضلات جامعه را می توانیم به حوزه های علمیه و مراکز علمی انتقال دهیم و این معضلات موضوعات تحقیقی مراکز علمی باشند و بتوانیم از دستاوردهای این مراکز تحقیقاتی بهره مند شویم.

امین زاده معاون حقوقی رییس جمهوری صبح امروز برای دیدار با مراجع وارد قم شد و با آیات عظام آیت الله جوادی آملی، آیت الله فاضل لنکرانی و آیت الله موسوی اردبیلی دیدار کرد ، در جشنواره خیرین مدرسه ساز استان قم شرکت کرد و از حرم حضرت معصومه (س) زیارت کرد.

سیام**9189**1058 ** 1418
کد N296608

وبگردی