آفتاب

هم اندیشی «اصول سیاست خارجی دولت اسلامی» در قم برگزار شد

هم اندیشی «اصول سیاست خارجی دولت اسلامی» در قم برگزار شد

هم اندیشی «اصول سیاست خارجی دولت اسلامی، عقلانیت و اعتدال» با پیام تصویری آیت‌الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید روز پنجشنبه در تالار شهید آوینی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، حجت الاسلام مهاجرنیا مسئول دبیر انجمنهای علمی حوزه در این هم‌اندیشی در کنار کارشناسان و اساتید حاضر در جلسه، موضوع سیاست خارجی دولت اسلامی و عقلانیت و اعتدال با نگاه دیپلماسی دینی را مورد ارزیابی قرار داد.

وی با اشاره به برگزارکنندگان این هم‌اندیشی اظهار کرد: این همایش با مشارکت وزارت خارجه جمهوری اسلامی، جامعةالمصطفی العالمیه و انجمن مطالعات سیاسی برگزار شده است که انتظار می‌رود با معرفی فعالیت‌های این سه نهاد و مرکز بتوانیم دستاوردهای علمی جامعی در این عرصه به دست آوریم؛ اگرچه به نظر می ‌سد با توجه به اهمیت موضوع، نشست‌های دیگری در راستای تبیین اصول سیاست خارجی دولت اسلامی اعتدال و عقلانیت برگزار گردد.

وی افزود: نبض تحولات بر سیاست خارجی استوار شده و بسیاری از مسائل اساسی ما به روابط خارجی مربوط می‌شود که در سال‌های اخیر به بحران تبدیل شده‌اند و امید است حوزه با رویکردی دینی، تبیینی از مأموریت‌ها و وظایف جمهوری اسلامی در عرصه دیپلماسی داشته باشد.

مسئول دبیر انجمنهای علمی حوزه گفتمان‌سازی در این عرصه را مورد تاکید قرار داد و گفت: تولید علم هدف اصلی نظریه‌پردازی است. باید بر اساس گفتمان‌سازی گام برداریم و ما در حقیقت به دنبال نقادی در این نشست‌ها هستیم.

انتهای پیام

کد N296501

وبگردی