آفتاب

آغاز انتخابات پارلمان اتحادیه اروپا در هلند و انگلیس

آغاز انتخابات پارلمان اتحادیه اروپا در هلند و انگلیس

یک رسانه غربی از آغاز انتخابات پارلمان اتحادیه اروپا در هلند و انگلیس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری فرانسه با اشاره به آغاز انتخابات پارلمان اتحادیه اروپا گزارش داد هلندی ها و انگلیسی ها امروز پنجشنبه به پای صندوق های رای رفتند و قرار است که این انتخابات در ظرف چهار روز آینده در تمام 28 کشور عضو برگزار شود.

بر این اساس 380 میلیون اروپایی قرار است 751 نماینده را برای یک دوره پنج ساله انتخاب کرده و گفته می شود که همزمان با مشکلات اقتصادی و بیکاری اروپا نتایج این انتخابات در تعیین سرنوشت این اتحادیه به خصوص در کشورهای  فرانسه، دانمارک، بلغارستان، ایتالیا و سوئد بسیار مهم باشد.

رویترز نیز با اشاره به شانس بالای تندروها و و احزاب مخالف اتحادیه اروپا در انگلیس و هلند گزارش داد که حزب مستقل بریتانیا در انگلیس به دلیل داشتن رویکرد سختگیرانه در قبال قوانین مهاجرت و خروج از اتحادیه اروپا به عنوان پیروز و پس از آن حزب کارگر و حزب محافظه‌ کار بیشترین آرا را کسب کنند و نتایج آرا در هلند عصر پنجشنبه و در انگلیس روز یکشنبه اعلام می شود.

از سوی دیگر پیش بینی می شود که حزب ضد اسلامی و ضد اروپای آزادی در هلند که خواهان ائتلاف با جبهه ملی راستگرای فرانسه است، 23 درصد آرا را از آن خود کند.

با وجود تشویق نامزدهای انتخاباتی برای حضور گسترده مردم پای صندوق های رای، پیش بینی می شود که در این انتخابات تنها 40 درصد از رای دهندگان در انتخابات شرکت کنند که این میزان مشارکت مردمی حتی پایین تر از سال 2009 یعنی 43 درصد است، چنانچه آخرین نظرسنجی ها حکایت از مخالفت اکثر فرانسوی ها با شرکت در این انتخابات دارد.

کد N296376

وبگردی