آفتاب

نشست مطبوعاتی رییس جمهوری در شانگهای آغاز شد

نشست مطبوعاتی رییس جمهوری در شانگهای آغاز شد

شانگهای-ایرنا- نشست مطبوعاتی رییس جمهوری در پایان سفر دو روزه به شانگهای چین به منظور شرکت در چهارمین اجلاس سران کشورهای عضو کنفرانس تعامل واقدامات اعتمادسازی آسیا(سیکا) در این شهر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، نشست مطبوعاتی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به صورت مستقیم از شبکه خبر سیما پخش می شود.

رییس جمهوری سه شنبه شب به منظور شرکت در چهارمین نشست سران تعامل و اقدامات اعتمادسازی در آسیا (سیکا) وارد فرودگاه «پودونگ» شانگهای چین شد و در بدو ورود مورد استقبال معاون وزیر خارجه چین، مقامات شهر شانگهای، نماینده وزارت خارجه چین در اجلاس سیکا، سفیر جدید چین در تهران، مهدی صفری سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین و سرکنسول های ایران در شانگهای، هنگ کنگ و گوانجو قرار گرفت.

«شی جین پینگ» رییس جمهوری جدید چین با خوش آمدگویی آغازگر این اجلاس بود و «احمد داود اوغلو» وزیر خارجه ترکیه به عنوان رییس دوره قبلی این اجلاس و رییس جمهوری چین به عنوان رییس دوره جدید اجلاس سیکا سخنرانی رسمی داشتند.

رییس جمهوری قزاقستان که موسس اجلاس سیکا است سخنران بعدی اجلاس بود و سپس روسای جمهوری روسیه، افغانستان و جمهوری آذربایجان سخنرانی کردند و پس از آن نوبت به سخنرانی رییس جمهور کشورمان رسید.

در ادامه این اجلاس پس از سخنرانی حجت الاسلام حسن روحانی سایر روسای هیات های شرکت کننده در اجلاس سخنرانی کردند.

اولین و دومین اجلاس سران سیکا در سال های 2002 و 2006 در شهر آلماتی پایتخت قزاقستان و اجلاس سوم در سال 2010 در استانبول ترکیه برگزار شد.

ایران، قزاقستان، افغانستان، پاکستان، کره جنوبی، چین، روسیه، هند، فلسطین، مغولستان، قرقیزستان، ازبکستان، تاجیکستان، جمهوری آذربایجان و تایلند از جمله اعضای سازمان سیکا هستند.

سیام(3)1429*9012
کد N296056

وبگردی