آفتاب

بیانیه ارتش به مناسبت آزادسازی خرمشهر

بیانیه ارتش به مناسبت آزادسازی خرمشهر

ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت فرا رسیدن سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر در عملیات‌ پیروزمندانه بیت‌المقدس بیانیه‌ای صادر کرد.

ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت فرا رسیدن سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر در عملیات‌ پیروزمندانه بیت‌المقدس بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایلنا، ارتش جمهوری اسلامی ایران، در این بیانیه ضمن گرامیداشت سوم خرداد، سالروز عملیات غرورآفرین بیت المقدس، از این عملیات به عنوان حادثه‌ای بسیار مهم و اثرگذار در دوران ارزشمند دفاع مقدس یاد و تصریح کرد: عملیات بیت المقدس که به دست توانمند دلاورمردان رزمنده ارتش اسلام تحقق یافت، دست برتر نیروی ایمان و اراده در مواجه با ماشین جنگی صدام که از حمایت‌های همه جانبه مالی، نظامی و اطلاعاتی غرب و شرق برخوردار بود به نمایش گذاشته شد و نمادی از عرصه ناتوانی این گونه قدرت ها در مقابل عزم پولادین رزمندگان اسلام به منصه ظهور رسید.

در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به کلام حکیمانه امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) مبنی این که "خرمشهر را خدا آزاد کرد"، آمده است: امروز، جهانیان بیش از پیش تشنه پیام انقلاب اسلامی هستند که اعتماد به خدا و تکیه بر توان نیروی خود را به عنوان تنها راه نجات ملت ها از چنگ قدرت های سلطه طلب و زورگو تجربه کرده است.

در ادامه این بیانیه از عملیات بیت المقدس به عنوان مصداقی از توفیق های جمهوری اسلامی ایران در تمامی عرصه های نظامی و سیاسی یاد و خاطرنشان شد: بی تردید جایگاه ممتاز منطقه‌ای و نقش تأثیرگذار فرامنطقه‌ای امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرهون ایثار و فداکاری دلاورمردانی است که در سال های دفاع مقدس و ماه های ابتدایی جنگ تحمیلی و عملیات های بزرگی چون ثامن الائمه، فتح المبین، طریق القدس و به‌ویژه عملیات آزاد سازی خرمشهر در سوم خرداد 1361 حماسه‌ای ماندگار آفریدند.

ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان این بیانیه از سوی آحاد کارکنان غیور خود، سالروز عملیات آزادسازی خرمشهر عزیز را به امت شهیدپرور ایران اسلامی و فرماندهی معزز کل قوا، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) تبریک و تهنیت گفته و تاکید کرد که تنها راه سربلندی و عزت میهن اسلامی را اقتدا به ولایت، حفظ و تقویت اتحاد و استفاده از تجارب عملیات های سال های دفاع مقدس می‌داند.

کد N295948

وبگردی