آفتاب
معاون وزیر بهداشت خبر داد؛

ورود وزارت بهداشت به قیمت گذاری ملزومات پزشکی/ کنترل قیمت تجهیزات پزشکی مثل دارو

ورود وزارت بهداشت به قیمت گذاری ملزومات پزشکی/ کنترل قیمت تجهیزات پزشکی مثل دارو

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو از ابلاغ مصوبه هیئت وزیران برای قیمت گذاری ملزومات پزشکی توسط وزارت بهداشت خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر رسول دیناروند در حاشیه برگزاری همایش معاونین غذا و دارو که در مشهد برگزار می شود، افزود: تاکنون قدرت قانونی در قیمت گذاری دارو داشتیم و بعد از این برای قیمت گذاری ملزومات و تجهیزات پزشکی نیز تصمیم خواهیم گرفت.

وی با اعلام این مطلب که تعیین قیمت گذاری ملزومات پزشکی توسط وزارت بهداشت بر اساس مصوبه ابلاغی هیئت وزیران انجام خواهد شد، گفت: با ابلاغ این مصوبه، بزودی می توانیم بسیاری از تصمیماتی را که تاکنون در حوزه تجهیزات پزشکی متوقف مانده بود، اجرا کنیم.

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت از قدرت قانونی در قیمت گذاری دارو برخوردار است، تصریح کرد: در مورد تجهیزات پزشکی هم به همین صورت وارد عمل خواهیم شد و از افزایش بی رویه قیمت تجهیزات پزشکی جلوگیری خواهیم کرد.

دیناروند با اشاره به تعیین قیمت های مرجع در حوزه دارو، افزود: وضعیت قیمت دارو در سالهای گذشته دچار آشفتگی بود که علت آن نیز رها کردن قیمت گذاری و عدم نظارت بر روند تعیین قیمت دارو بود.

وی با بیان این مطلب که قیمت گذاری دارو در سالهای گذشته رها شده بود در حالی که می توانستیم آن را کنترل کنیم، اظهارداشتک وقتی یک داروی ژنریک در داخل تولید می شود، دلیلی ندارد برای همان داروی مشابه که وارداتی است، هر قیمتی را بپذیریم.

دیناروند ادامه داد: سیاست ما این است که اگر وارد کننده قیمت مرجع را بپذیرد، آن دارو را خریداری کنیم و در غیر این صورت، داروی خودش را آنقدر نگه دارد تا فاسد شود.

وی افزود: ما در مقابل چنین رویه هایی در حوزه دارو مقاومت کرده ایم و در حال حاضر بازار دارویی کشور در آرامش به سر می برد.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: سیاست ما در حوزه تجهیزات پزشکی نیز به همین شکل خواهد بود تا اجازه ندهیم قیمت های تجهیزات پزشکی وارد حاشیه شود و قیمت ها را بالا ببرند.

کد N295930

وبگردی