آفتاب

پیام سردار جلالی به مناسبت فتح خرمشهر

پیام سردار جلالی به مناسبت فتح خرمشهر

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور طی پیامی سالروز سوم خرداد فتح خرمشهر را تبرک گفت.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور طی پیامی سالروز سوم خرداد فتح خرمشهر را تبرک گفت.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: اگرچه سال‌ها از آن روز ماندگار می‌گذرد، هنوز هم آن کتاب عظیم حماسه پیش رویمان گشوده است، لیکن حرف‌ها، کلمات، جملات و سطرهایی دیگر و ترجمانی نو می‌طلبد، ترجمانی از حضور مسئولانه و با بصیرت، بر همگان روشن است که در مواجهه با جنگ سخت (جنگ تحمیلی هشت ساله) و در ادامه جنگ اقتصادی (تهدیدها و تحریم های اقتصادی) و جنگ نرم (ناتوی فرهنگی) نیازهای فراوانی احساس شده و می‌شود، بر آحاد جامعه است تا به تاسی از خون‌های پاک به زمین ریخته شده در حماسه "آزادسازی خرمشهر" چونان وارثانی شایسته، پیام رسان مفاهیم والای مجاهدت و شهادت به نسل‌های آینده این ملت و مملکت باشند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن پیام بدین شرح است:

تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی ایران، مملو از رویدادهایی است که هر یک به عنوان تابلوی افتخاری ثبت و همچون سپهری پرستاره می درخشند. در این میان، حماسه آزادسازی خرمشهر، به عنوان نقطه عطفی به‌شمار می‌آید که با مدد الهی و با صلابت و فداکاری فرزندان قهرمان این مرز و بوم، به منصه ظهور رسید.

سوم خرداد، تنها یک برگ از تقویم هجری شمسی و یا روزی از یک فصل نیست، بلکه یوم الله است روزی که امام (ره) فرمود: "خرمشهر را خدا آزاد کرد" و قطعا این تعبیر، عبارتی فروتنانه نبود؛ مرحمتی بود که در اجابت دست های به آسمان بلند شده خانواده شهیدان و زمزمه عاشقانه رزمندگان سنگرنشین عطا گردید.

اگرچه سال‌ها از آن روز ماندگار می گذرد، هنوز هم آن کتاب عظیم حماسه پیش رویمان گشوده است، لیکن حرف‌ها، کلمات، جملات و سطرهایی دیگر و ترجمانی نو می طلبد، ترجمانی از حضور مسئولانه و با بصیرت، بر همگان روشن است که در مواجهه با جنگ سخت (جنگ تحمیلی هشت ساله) و در ادامه جنگ اقتصادی (تهدیدها و تحریم های اقتصادی) و جنگ نرم (ناتوی فرهنگی) نیازهای فراوانی احساس شده و می شود، بر آحاد جامعه است تا به تاسی از خون‌های پاک به زمین ریخته شده در حماسه "آزاد سازی خرمشهر" چونان وارثانی شایسته، پیام رسان مفاهیم والای مجاهدت و شهادت به نسل های آینده این ملت و مملکت باشند.

تقارن این روزبا مبعث رسول اکرم(ص)، خود فرصت مغتنمی است برای تامل و تدبر در آموزه‌های آن رسول گرامی و درس آموزه‌های شهدای گلگون کفن و والامقامی که با ایثار جان عزیز خود ضمن صیانت از ارزش‌های دین مبین اسلام و خاک وطن اسلامی، فتح‌الفتوح آزادسازی خرمشهر سرافراز را در راستای فتح‌های قهرمان غزوه‌های پیامبر (ص) و با فریاد مقدس یا علی بن ابیطالب (ع) به انجام رساندند و خرمشهر، پاره عزیز وطن را به آغوش ایران اسلامی باز گرداندند.

یاد و خاطره سوم خرداد روز مقاومت را با اتحاد و انسجام و همدلی و همگرایی در سال "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی " به قلب ها پیوند می زنیم و در عرصه کار و فعالیت به جهاد خواهیم برخاست و در برابر دشمنان قسم خورده اسلام و ارزش‌های الهی می‌ایستیم و آن ها را به ذلالت و زبونی می کشیم.

باشد که در پرتو الطاف حضرت حق - جل جلاله - عنایات امام عصر - ارواحنا فداه - و تدابیر حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب حفطه الله تعالی - و به مدد هوش سرشار و دستان توانمند جوانان ایران اسلامی، مسیر تعالی و ترقی در ابعاد مختلف، سریع‌تر از گذشته پیموده شود، بی‌شک راهی که فتح خرمشهر ختم شد همواره چراغ روشنی بخش ملت ایران در تمام فراز وفرودهای امروز خواهد بود.

انتهای پیام

کد N295912

وبگردی