آفتاب

مبارزات انتخابات ریاست جمهوری اندونزی در انتظار معاینات پزشکی

مبارزات انتخابات ریاست جمهوری اندونزی در انتظار معاینات پزشکی

کوالالامپور- ایرنا – مبارزات انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اندونزی پس از معاینات پزشکی نامزدها و تایید سلامت آن ها آغاز می شود.

به گزارش ایرنا، گروهی متشکل از 80 پزشک متخصص در بخش های مختلف امروز دو نامزد ریاست جمهوری و دو نامزد معاونت رییس جمهوری اندونزی را به منظور اطمینان از سلامت جسمی و روانی آنها مورد آزمایش قرار می دهند.

ˈزین العابدینˈ رییس انجمن پزشکان اندونزی گفت این گروه 80 نفره پزشکان هیچ ارتباط خانوادگی با نامزدهای ندارند و هر کدام نیز بین 15 تا 25 سال سابقه کار در بخش های مختلف را دارا هستند.

جوکو ویدودو نامزد حزب تلاش دموکراتیک به همراه یوسف کالا نامزد پست معاونت وی امروز و پراباوو سوبیانتو نامزد ریاست جمهوری حزب گریندرا به همراه هاتا رادجاسا نامزد پست معاونت وی روز جمعه مورد آزمایش کامل قرار گیرند و مبارزات انتخاباتی پس از تایید سلامت آن ها شروع می شود.

به منظور اطمینان از امنیت برگزاری انتخابات اندونزی 32 هزار نیروی پلیس و 10 هزار نیروی ارتش پس از گذراندان دوره های آموزشی مختلف آماده تامین امنیت انتخابات این کشور هستند.

در همین حال به نوشته روز پنجشنبه ˈجاکارتا پستˈ، گروهی از وکلای اندونزی پراباوو سوبیانتو نامزد ریاست جمهوری حزب گریندرا و ژنرال سابق این کشور را به نقض حقوق بشر در طول دیکتاتوری سوهارتو متهم کرده و بدنبال طرح شکایت علیه وی هستند.

این ژنرال سابق در پرونده ناپدیدشدن مخالفان در زمان سقوط دیکتاتوری سوهارتو و خشونت های بحران اقتصادی سال 1997 و سازماندهی گروه های شبه نظامی که موجب ترس و وحشت در تیمور شرقی شد، متهم است.

این وکلا بدنبال وادارکردن دولت اندونزی برای تشکیل دادگاه ویژه به منظور محاکمه مسببان این آدم ربایی ها هستند.

پارلمان اندونزی سال 2009 در این پرونده وارد شد اما نتیجه ای به همراه نداشت.

انتخابات ریاست جمهوری اندونزی قرار است نهم ژوئن (18 تیرماه) برگزار شود و با شرایط بوجود آمده شانس جوکو ویدودو نامزد حزب تلاش دموکراتیک برای ریاست جمهوری افزایش یافته است.

آساق**د.م**1611
کد N295826

وبگردی