آفتاب

خضری: فراهم کردن زیرساخت‌های اقتصادی لازمه افزایش جمعیت است

خضری: فراهم کردن زیرساخت‌های اقتصادی لازمه افزایش جمعیت است

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی توجه به زیرساخت‌های اقتصادی را از ملزومات اصلی اجرای سیاست‌های جمعیتی عنوان کرد.

رسول خضری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به نرخ رشد جمعیت در کشور اظهار کرد: در حال حاضر رشد جمعیت ما حدود 1.3 است در حالی که متوسط نرخ رشد جمعیت 1.7 است. اگر همین وضعیت ادامه پیدا کند، ما تا سال 1410 جزو کشورهای پیر و سالمند تلقی خواهیم شد.

وی با بیان اینکه قشر جوان مولد و قشر سالمند از نظر اقتصادی مصرف‌کننده و سربار است، افزود: نمی‌توان سیاست‌های جمعیتی را تنها محدود به جلوگیری از ارائه وسایل پیشگیری از بارداری دانست بلکه اینها جزء کوچکتری از کار است و بخش عمده امید به زندگی در جوانان، ایجاد شغل و مسائل معیشتی و اقتصادی مردم است.

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تسهیل در ارائه وام ازدواج به جوان‌ها یادآور شد: 15 وزارتخانه، نهاد و سازمان درگیر بحث جوانان هستند اما وزارت ورزش و جوانان متولی اصلی این موضوع است در حالی که این وزارتخانه در ورزش هم مانده و کمترین کار را برای جوانان انجام نداده است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به آغاز فعالیت‌هایی در دولت یازدهم برای توجه به موضوع جمعیت، تصریح کرد: دولت باید در این زمینه مولفه‌های اقتصادی و استراتژیک را مورد توجه قرار دهد؛ زیرا پیر شدن جمعیت اقتصاد کلان را هدف قرار می‌دهد و چرخه اقتصادی مستقیما تحت تاثیر این موضوع قرار می‌گیرد.

خضری با اشاره به اتکای اقتصاد مقاومتی بر تولید داخل افزود: تولید داخل باید از طریق قشر مولد و جوان انجام شود. ما نیازمند نیروی جوان هستیم زیرا بار سنگین چرخه اقتصاد و تولید بر دوش جوانان خواهد بود.

وی در پایان با تاکید بر فراهم کردن زیرساخت‌های اقتصادی برای اجرای سیاست‌های جمعیتی گفت که قوای سه‌گانه وظیفه دارند در راستای افزایش جمعیت، به موضوع زیرساخت‌های اقتصادی توجه کنند.

انتهای پیام

کد N295818

وبگردی