آفتاب

پیشنهادات ایران برای جذب گردشگران ترکیه

پیشنهادات ایران برای جذب گردشگران ترکیه

آنکارا - ایرنا - ˈمرتضی رحمانی موحدˈ معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران در دیدار با ˈاولوسویˈ رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ترکیه خواستار قراردادن ایران در بسته های سفر این انجمن برای ایجاد توازن در مبادلات گردشگری دو کشور شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، رحمانی موحد در این دیدار که عصر چهارشنبه در محل انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ترکیه و با حضور نمایندگان شرکت های گردشگری این کشور برگزار شد، ضمن دعوت از رئیس این انجمن صنفی برای بازدید از نمایشگاه بین المللی گردشگری که در زمستان سال جاری در تهران برگزار می شود، خواستار حضور جدی دفاتر خدماتی مسافرتی زیر مجموعه این انجمن در نمایشگاه مذکور شد.

وی پیشنهاد کرد، یک گروه از نمایندگان شرکت های گردشگری ایرانی به منظور معرفی برنامه های خود در زمینه جذب گردشگران ترکیه به این کشور سفر کرده و متقابلا گروهی از اصحاب رسانه ترکیه نیز به منظور تهیه گزارش از قابلیت های گردشگری ایران از کشورمان دیدن کنند.

رحمانی موحد همچنین خواستار تشکیل کار گروه مشترک با هدف تدوین برنامه های مشترک گردشگری شد.

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ترکیه نیز در این دیدار ضمن استقبال از پیشنهادات طرف ایرانی، از آمادگی این انجمن صنفی برای اعزام گردشگران ترک به ایران خبر داد و از امضای یادداشت تفاهم همکاری با بخش خصوصی گردشگری ایران استقبال کرد.

وی خاطر نشان کرد که در سال جاری 16 میلیون نفر گردشگر ترک در داخل و به خارج از کشور سفر خواهند کرد و ایران می بایست سهم ویژه ای را از این گردشگران به خود اختصاص دهد .

خاورم ** 230 ** 1597
کد N295731

وبگردی