آفتاب
ناصر کاتوزیان:

شغل وکالت باید برای دارندگان لیسانس حقوق باشد/عضویت بدون ضابطه وکلای ماده 187 در کانون وکلا خلاف قانون است

شغل وکالت باید برای دارندگان لیسانس حقوق باشد/عضویت بدون ضابطه وکلای ماده 187 در کانون وکلا خلاف قانون است

هیچ منطقی برای جلوگیری از حضور اقلیت‌های مذهبی در هیات مدیره کانون‌های وکلا وجود ندارد.

استاد برجسته حقوق بر لزوم ایستادگی وکلا برای استقلال تاکید کرد و گفت: هدف باید این باشد که شغل وکالت به کسانی اختصاص داده شود که دارای لیسانس حقوق باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا ناصر کاتوزیان در همایش اتحادیه کانون های وکلای دادگستری به میزبانی کانون خراسان از ایستادگی و استقامت کانون‌ها برای رسیدن به استقلال تقدیر کرد و گفت: هیچ منطقی برای جلوگیری از حضور اقلیت‌های مذهبی در هیات مدیره کانون‌های وکلا وجود ندارد.

این وکیل برجسته به مسئله وکلای مرکز مشاوران قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: نکته دیگری که برای استقلال کانون باید مورد توجه قرار گیرد، پیوندهای ناموزون مانند وکلای ماده 187 قانون برنامه سوم توسعه است که باید کاری کنیم که اعضای آن را زیر پرو بال خود بگیریم و از طرف دیگر عضویت آنها بدون ضابطه خلاف قانون است. پیشنهاد می‌کنم یک مهلت 5 ساله برای کارآموزی به آنها داده شوند.

این استاد برجسته حقوق با انتقاد از سکوت کانون ها در ارتباط با وکالت افرادی که دارای لیسانس حقوق نیستند، تاکید کرد: همیشه دیده‌ام که کانون‌ها در این زمینه ساکت هستند. هدف باید این باشد که شغل وکالت به کسانی اختصاص داده شود که دارای لیسانس حقوق باشند. مدارس فقه و حقوق را ملاحظه کنید چند واحد حقوق خوانده اند آیا لیاقت دارند که وکیل شوند یا خیر. این موضوع باید بررسی شود.

کد N295615

وبگردی