آفتاب
علي اكبر صالحي:

غنی سازی موقت ۶ ماه متوقف شده و در صورت نیاز قابل راه اندازی است

غنی سازی موقت ۶ ماه متوقف شده و در صورت نیاز قابل راه اندازی است

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: با رویکردی که در سازمان انرژی اتمی داریم، بناست با همت مضاعف‌تری سرویس فناوری هسته‌ای را به خصوص در عرصه سلامت و کشاورزی به کار گیریم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: با رویکردی که در سازمان انرژی اتمی داریم، بناست با همت مضاعف‌تری سرویس فناوری هسته‌ای را به خصوص در عرصه سلامت و کشاورزی به کار گیریم.

علی اکبر صالحی در آیین بهره برداری از نخستین سامانه ملی پرتودهی چند منظوره گاما در بناب از راه‌اندازی این طرح به عنوان جلوه‌ای از عزم ملی و پرتوی از مدیریت جهادی دانشمندان جوان کشورمان نام برد و گفت: انقلاب ما هنوز در سن 35 سالگی قرار دارد که به این دستاوردهای بزرگ هسته ای دست یافته است و این قابل افتخار و مباهات است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان شرقی، وی با بیان اینکه در کشور مدیریت اعتقادی نداریم افزود: در 35 سال گذشته ما هدف و مقصد خودمان را گم نکرده‌ایم بلکه به برکت وجود ولایت فقیه خیلی از مشکلات را از سر راه برداشتیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: اگر عمود خیمه ولایت نبود، قطعاً در راهی که در پیش گرفته ایم، هزاران بار راه را گم کرده بودیم.

صالحی با بیان اینکه فشار دشمنان علیه جمهوری اسلامی به خاطر مسائل هسته ای نیست، خاطرنشان کرد: دشمنان می‌دانند که ما دنبال مسائل هسته‌ای نیستیم و ایران در 35 سال گذشته با وجود اینکه از ناحیه هیچ کشوری حمایت نمی‌شود، ولی با قدرت در برابر آمریکا ایستاده است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: هم اکنون ایران در جایگاه بالای بین المللی قرار دارد و آینده ملت ایران تضمین شده است بنابراین کشورهای غربی چاره ای جز تعامل با ایران را ندارند.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور اظهار کرد: در تعاملات بین‌المللی طوری عرض اندام کرده‌ایم و نفوذ و قدرت جمهوری اسلامی آن چنان گسترش یافته که اذعان می‌کنند کلید حل مسائل خاورمیانه در دست کشور ایران است.

صالحی بیان کرد: ما در 35 سال گذشته راهی جز سعی و خطا نداشتیم و امیدواریم در سازمان انرژی اتمی بنا به توصیه دکتر روحانی رئیس جمهور به گونه‌ای عمل کنیم که از تجارب نیم قرن هسته‌ای کشور برای بهبود وضعیت و ارتقاء این سازمان گام برداریم.

صالحی رویکرد دیگر سازمان انرژی اتمی را برای تقویت خصوصی‌سازی صنعت هسته‌ای اعلام کرد و گفت: ما در جهتی پیش می‌رویم که سازمان انرژی اتمی یک سازمان حاکمیتی و  ارائه دهنده استانداردها، مقررات و نظارت بر حسن انجام کارها باشد و بنا داریم در سال‌های آینده بخش قابل قبولی از فعالیت‌های انرژی اتمی را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور، پیشرفتهای بزرگ ایران اسلامی را مدیون رهنمودهای امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری دانست و افزود: در عرصه بین المللی ایران در جایگاهی قرار دارد که روزی نیست رسانه های بزرگ دنیا نامی از این کشور نبرده باشند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه قدرت ایران برای کشورهای غربی ثابت شده است، گفت: ظلم و ستمی که تکفیری های ظالم با حمایت غلام حلقه به گوش خود رژیم استکبار در سوریه اتفاق می افتد توسط قدرت جمهوری اسلامی ایران و روسیه نگه داشته شده است.

صالحی در ادامه خاطر نشان کرد: در مسیر هدف گاهی تندی و کندی داریم که ناشی از خود ماست و من این را طبیعی می دانم.

در پایان این مراسم از 15 نفر کارشناس و متخصص صنعت هسته ای که در طراحی و ساخت سامانه ملی پرتودهی چند منظوره گاما همکاری و تلاش کرده بودند تجلیل شد.



صالحی: اگر مذاکرات به نتیجه نرسد هیچ اتفاقی نمی‌افتد

معاون رئیس جمهور گفت: اگر مذاکرات هسته ای به نتیجه نرسد هیچ اتفاقی نمی افتد بلکه غربی ها در معرض افکار عمومی پاسخی برای گفتن نخواهند داشت.

بنا بر این گزارش ، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در جمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب اظهار کرد: ما از گردنه‌های خطرناک با درایت مقام معظم رهبری و کوشش مسئولان و حمایت مردم با سربلندی عبور خواهیم کرد.

علی اکبر صالحی پیشرفت‌های بزرگ ایران اسلامی را مدیون رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری دانست و افزود: انسان زمانی انسان کامل است که از رهنمودهای حیات طیبه خود برخوردار باشد و امام راحل ما حیات طیبه ما بودند.

علی اکبر صالحی با اشاره به دغدغه بعضی‌ها در خصوص مسائل هسته‌ای کشور اظهار کرد: مملکت ما مملکت تضارب آراست و فضای نقد و انتقاد به خوبی فراهم است و اتفاقاً همین نقادی و چندصدایی باعث انتخاب راه بهتر می شود اما چارچوب موضوع هسته‌ای دقیقاً تحت نظارت مقام معظم رهبری است و جای هیچگونه نگرانی نیست.

وی اظهار کرد: ما با تحمل جنگ تحمیلی ، تحریم و فشار دشمنان عزتمندتر و قدرتمندتر شده ایم و جوانان پاک ایرانی از این عزتمندی صیانت خواهند کرد.

صالحی با بیان اینکه تاکنون هیچ چیز را تعطیل نکرده‌ایم گفت: مطمئن باشید غنی سازی بصورت موقت شش ماه متوقف شده است و به هنگام نیاز دوباره قابل راه اندازی است.
کد N295543

وبگردی