آفتاب
پوتین:

برای روسیه برقراری رابطه با دولت اوکراین مشکل خواهد بود

برای روسیه برقراری رابطه با دولت اوکراین مشکل خواهد بود

رئیس جمهوری روسیه با اشاره به روی کار آمدن دولتمردان اوکراین در شرایط بحرانی کنونی، برقراری رابطه بین مسکو و کیف را دشوار دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه گفت برای این کشور داشتن مناسبات با مقامات اوکراین که در شرایطی بحرانی در این کشور به قدرت رسیده اند، مشکل خواهد بود.

بر این اساس پوتین با این اظهارات که طی کنفرانسی مطبوعاتی در حاشیه دیدارش از چین بیان کرد، تردید خود در مورد قانونی بودن دولت آینده اوکراین را به نمایش گذاشت. قرار است انتخابات ریاست جمهوری اوکراین روز یکشنبه برگزار شود.

این در حالی است که گروه های جدایی طلب در مناطق شرقی اوکراین مخالفت خود را با این انتخابات اعلام کرده و خواستار برگزاری همه پرسی استقلال از دولت مرکزی هستند.

روز گذشته وزارت دفاع روسیه از خروج نظامیان این کشور از مناطق مرزی اوکراین خبر داد. بر این اساس رزمایش نظامی روسیه که از اوایل سال 2014 در مناطق بریانسک، روستوف و بلگورود برگزار شده به پایان رسیده و نظامیان شرکت کننده در آن باید به پادگان ها بازگردند. این در حالی است که ناتو اعلام کرده هیچ نشانه ای مبنی بر خروج نظامیان روس از این مناطق دیده نشده است.

کد N295404

وبگردی