آفتاب

تحریم های جدید استرالیا علیه برخی مقامات و شهروندان روسیه

تحریم های جدید استرالیا علیه برخی مقامات و شهروندان روسیه

تهران-ایرنا- استرالیا روز چهارشنبه اعلام کرد که تحریم های بیشتری را علیه برخی از مقامات و شهروندان روسیه و اوکراینی اعمال خواهد کرد و دلیل این اقدامش را ناکامی مسکو در کاهش تنش ها در شرق اوکراین خواند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این اعلام از سوی استرالیا توسط جولی بیشاپ وزیر امور خارجه این کشور مطرح شد. این اعلام استرالیا همزمان با این بوده که وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای روس که در رزمایش های نظامی در نزدیکی اوکراین شرکت داشتند در حال آماده شدن برای بازگشت به پایگاههای دائمی خود هستند. این در حالی است که ناتو و آمریکا اعلام کرده اند نشانه ای از عقب نشینی نیروهای روس از مرزهای اوکراین مشاهده نکرده اند.

وزیر خارجه استرالیا یادآورشد که کشورش تحریم های مالی و ممنوعیت سفر برای 38 شهروند دیگر روسیه و اوکراین در دستور کار قرار داده است و شمار این شهروندان و مقامات روسیه و اوکراین را به 50 تن رساند.

وی همچنین تصریح کرد که برای نخستین بار 11 شرکت نیز مشمول این تحریم ها می شوند.

استرالیا در حالی این مساله را مطرح کرد که جو بایدن معاون رییس جمهوری آمریکا نیز در سفر به رومانی به روسیه در مورد اعمال تحریم های بیشتر هشدار داد.

معاون رییس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در پایتخت رومانی گفت که اگر روسیه در روند انتخابات آتی اوکراین اختلال ایجاد و این روند را تضعیف کند، تحریم های شدیدتری باید علیه روسیه اعمال شود.

بایدن پس از دیدار با ترایان باسسکو رییس جمهوری رومانی به خبرنگاران گفت: اگر روسیه روند این انتخابات مهم در اوکراین را تضعیف کند، ما باید همچنان در اعمال تحریم های شدیدتر علیه روسیه مصمم تر باشیم و به مسکو نشان دهیم که این اقداماتش هزینه های سنگینی در پی دارد.

وزیر خارجه استرالیا نیز گفت که وی همچنان نسبت به خشونت ها و تلفات در شرق اوکراین به شدت نگران است.

وی گفت: روسیه باید گام های ملموس در راستای کاهش تنش ها در اوکراین بردارد که هماهنگ با تعهدات توافق نامه ژنو باشد.

مترجمام**9234**1010
کد N295370

وبگردی