آفتاب

مخالفت یک دادگاه با راه‌اندازی مجدد راکتورهای هسته‌ای ژاپن

مخالفت یک دادگاه با راه‌اندازی مجدد راکتورهای هسته‌ای ژاپن

دادگاهی در ژاپن در حکمی اجازه نداد که یک نیروگاه برق هسته‌ای در توکیو دوباره راه‌اندازی شود. این حکم برای فعالان ضدهسته‌ای در این کشور یک پیروزی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اپراتور شرکت برق هسته‌ای کانسای در بیانیه‌ای اعلام کرد: دادگاه اجازه راه‌اندازی مجدد راکتورهای شماره 4 و 5 این نیروگاه را که در غرب توکیو واقع شده است، صادر نکرد.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، همچنین در این بیانیه آمده است که اپراتور این نیروگاه قرار است علیه این حکم درخواست تجدیدنظر کند.

این نیروگاه همانند تمامی نیروگاه‌های برق هسته‌ای ژاپن از زمان فاجعه هسته‌ای فوکوشیما دایچی در سال 2011 تاکنون در انتظار کنترل‌های ایمنی قرار دارند و در طول این مدت بیکار مانده‌اند.

به نظر می‌آید رای این دادگاه مانع دیگری است برای بازگشت و فعالیت دوباره راکتورهای ژاپن که به دلیل مناقشات و کاغذبازی‌ها برسر ارائه رهنمودهای جدید کنترل امنیت‌شان توقیف شده است.

یک فعال در زمینه مبارزه با انرژی هسته‌ای، حکم این دادگاه را یک پیروزی برای معترضان دانست. وی اوایل ماه جاری شکایتی را برای توقف راکتورهای این نیروگاه مطرح کرده بود.

رویترز به نقل از رسانه‌های داخلی ژاپن گزارش داد که این اولین باری است که فعالان ضدهسته‌ای پرونده‌ای را علیه نیروگاه‌های برق هسته‌ای برنده می‌شوند.

انتهای پیام

کد N295334

وبگردی