آفتاب

نیجریه هر روز بدتر از دیروز؛ 135 کشته ظرف 24 ساعت

نیجریه هر روز بدتر از دیروز؛ 135 کشته ظرف 24 ساعت

تنها یک روز بعد از وقوع دو انفجار تروریستی در نیجریه که دست کم 118 کشته برجا گذاشت، حمله افراد مسلح به شهری در شمال این کشور موجب مرگ 17 نفر دیگر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بی بی سی در خبری فوری اعلام کرد که در حمله افراد مسلح به شهری در شمال نیجریه دست کم 17 نفر کشته شده اند. این حمله بعدازظهر امروز چهارشنبه رخ داده و هنوز جرئیایت بیشتری از آن منتشر نشده است.

این حمله در حالی رخ داد که روز گذشته نیز وقوع دو انفجار تروریستی در این کشور آفریقایی دست کم 118 کشته برجا گذاشت. "گودلاک جاناتان" رئیس جمهور نیجریه، انجام این حملات را محکوم کرده و گفت: افرادی که در پس این حملات هستند بی رحم و شیطان صفت اند.

به گزارش رسانه های غربی، احتمال افزایش جان باختگان انفجارهای روز گذشته که در شهر "جوز" رخ داد وجود دارد چون هنوز جستجو در میان ویرانه های به جا مانده از این دو انفجار ادامه دارد.

این وضعیت در حالی است که در شمال شرقی نیجریه به دلیل مبارزه با گروه های تروریستی از جمله بوکوحرام وضعیت فوق العاده اعلام شده است.

نیجریه از حدود یک ماه قبل و پس از اقدام بوکوحرام در ربودن بیش از 200 دختر دانش آموز مجدد تبدیل به یکی از تیترهای مهم رسانه های جهان شد. هر چند اغلب کشورهای جهان از جمله ایران برای کمک به دولت نیجریه جهت یافتن این افراد اعلام امادگی کرده اند اما هنوز اطلاع دقیقی از وضعیت این دانش آموزان در دست نیست.

در این میان حتی گروه هایی از نظامیان آمریکایی و فرانسوی نیز به نیجریه اعزام شده اند اما توفیقی در امر پیدا کردن دختران مفقود شده حاصل نشده است.

کد N295001

وبگردی