آفتاب

بازداشت 57 مهاجر غیرقانونی در سواحل یونان

بازداشت 57 مهاجر غیرقانونی در سواحل یونان

آتن- ایرنا -گارد ساحلی یونان اعلام کرد که تعداد 57 مهاجر غیرقانونی را در سواحل این کشور بازداشت کرده است.

به گزارش ایرنا از آتن، گارد ساحلی یونان اعلام کرد: از روز گذشته تا کنون نیروهای این گارد طی دو مرحله تعداد 57 مهاجر غیرقانونی را بازداشت و تحویل مقامات قضایی داده اند.

این گارد ساحلی افزود: روز چهارشنبه گارد ساحلی جزیره ˈلزووˈ تعداد 26 مهاجر را که از یکی از بنادر ترکیه به یونان انتقال داده شده بودند را دستگیر و پس از بازجویی های اولیه تحویل مقامات قضایی این جزیره داده است.

براساس این گزارش، گارد ساحلی جزیره لزوو، قاچاقچیان در قبال دریافت مبلغ هنگفتی این مهاجران را توسط یک قایق بادی از یکی از بنادر ترکیه به سواحل یونان منتقل و سریعاً به سوی ترکیه متواری شدند.

گارد ساحلی یونان همچنین گزارش داد که روز چهارشنبه نیز تعداد 13 نفر مهاجر غیرقانونی دیگر توسط یک قایق بادی از یکی از سواحل ترکیه به سواحل جزیره ˈسوماˈ واقع در جنوب و شرق یونان منتقل شده بودند که توسط نیروهای گارد ساحلی این جزیره شناسایی و دستگیر شدند.

گارد ساحلی جزیره سامو در این باره اعلام کرد: مهاجران غیرقانونی دستگیر شده پس از بازجویی های اولیه، تحویل مقامات قضایی محلی و زندانی شده اند.

گارد ساحلی جزیره ˈساموˈ و جزیر ˈلزووˈ هیچکدام به هویت این مهاجران اشاره ای نکرده است.

با فرا رسیدن فصل تابستان و کاهش خطر توفانی شدن دریا، بر شدت تردد مهاجران غیرقانونی به یونان و از این کشور به دیگر کشورهای اروپایی افزوده شده است.

یونان با همکاری اتحادیه اروپا، مرزبانی ویژه ای تحت عنوان ˈفرنتکسˈ برای جلوگیری از ورود مهاجران تشکیل داده و مرزهای آبی این کشور را بشدت زیر نظر و کنترل دارد.

مهاجرانی که به یونان و از آن به دیگر کشورهای اروپایی بصورت غیر قانونی مهاجرت می کنند، کسانی هستند که به علت فرار از جنگ ها در کشورهایشان، به منظور نجات جان خود از صحنه جنگ و درگیری و یافتن کار و زندگی بهتر برای خود و فرزندانشان مجبور به ترک کشورهایشان می شوند و تعداد زیادی از آنان در این مسیر یا جان خود را از دست می دهند و یا گرفتار نیروهای امنیتی شده و راهی زندان می شوند.

اروپام**2170** 1337
کد N294938

وبگردی