آفتاب

عملیات تخلیه آب های زیرزمینی نیروگاه آسیب دیده ژاپن به اقیانوس آرام آغاز شد

عملیات تخلیه آب های زیرزمینی نیروگاه آسیب دیده ژاپن به اقیانوس آرام آغاز شد

تهران- ایرنا - شرکت گرداننده نیروگاه هسته ای آسیب دیده در ژاپن چهارشنبه از آغاز عملیات تخلیه صدها تن آب زیرزمینی گرد آمده در این نیروگاه به اقیانوس آرام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کیودو، شرکت ژاپنی ˈنیروی برق توکیوˈ (تپکو) اعلام کرد: این آب های زیرزمینی پس از پاکسازی و تایید فقدان آلودگی آن، با استفاده از سیستم پمپ تخلیه و بدون هیچ گونه تماس با نقاط آلوده این نیروگاه به داخل اقیانوس آرام ریخته می شود.

شرکت تپکو ژاپن درنظر دارد تا با این اقدام روند تجمع آب آلوده به رادیواکتیو در نیروگاهˈدائیچیˈ واقع در ˈفوکوشیماˈ را که براثر زمین لرزه و سونامی شدید سال 2011 میلادی صدمه دیده است، کاهش دهد.

تخلیه آب های زیرزمینی این نیروگاه به اقیانوس آرام از مدتها قبل به عنوان اقدامی کلیدی جهت ممانعت از تجمع آب های آلوده در این نیروگاه برنامه ریزی شد، اما به دلیل نشت آب های آلوده و دیگر مشکلات پدید آمده در این نیروگاه تاکنون به تاخیر افتاده بود.

شرکت مذکور و دولت ژاپن اعلام کرده بودند که این کار پس از اطمینان از رفع آلودگی کامل از آب های زیرزمینی انجام خواهد شد.

شرکت ˈتپکوˈ ژاپن پیش از این نیز در تاریخ 9 تا 14 آوریل (20 تا 25فروردین) حدود 560 تن از این آب های زیرزمینی را از طریق چاه های حفاری شده در بخشی از این نیروگاه و پس از تایید رفع آلودگی آن در اقیانوس رها کرده بود.

تخلیه آب های پاکسازی شده درحالی صورت می گیرد که روزانه حدود 400 تن آب زیرزمینی وارد تاسیسات این نیروگاه می شود و به این ترتیب مقدار آب آلوده که در تماس با این تجهیزات است ، افزایش می یابد. این آب باید بلافاصله ذخیره و سپس تصفیه شود.

آساق *1450***1392
کد N294608

وبگردی