آفتاب
رییس سازمان قضایی گیلان:

خشونت حتی برای اجرای قانون، خلاف اخلاق اسلامی است

خشونت حتی برای اجرای قانون، خلاف اخلاق اسلامی است

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گیلان گفت: از یک مامور نیروی انتظامی انجام ماموریت‌های محوله در چارچوب قانون انتظار می‌رود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدکمال‌الدین موسوی در جمع کارکنان پیمانی فرماندهی انتظامی گیلان گفت: ما در حکومت اسلامی نیازمند پلیسی هستیم که با رفتار مبتنی بر اخلاق اسلامی مردم را به سوی حاکمیت جذب کند.

وی ادامه داد: رعایت اخلاق اسلامی یکی از شرایط اصلی عضویت در نیروی انتظامی است و کسانی که می‌خواهند در قالب این نیرو به کشور خدمت کنند باید متخلّق به اخلاق اسلامی باشند.

موسوی تصریح کرد: رفتارهای غیراخلاقی خود تبدیل به عاملی جهت رانده شدن مردم و جدایی آنان از حکومت می‌شود.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گیلان، رعایت اخلاق اسلامی - اجتماعی را نیز یک ضرورت برشمرد و افزود: جرایمی مثل اهانت، تهدید و ایراد ضرب و جرح عمدی ریشه در عدم رعایت اخلاق اسلامی - اجتماعی دارد.

موسوی، با برشمردن ویژگی رفتاری ماموران حکومتی از دیدگاه حضرت علی (ع) اظهار کرد: کسانی که افتخار خدمت در نیروی انتظامی را پیدا می‌کنند فقط به عنوان یک شغل به آن نگاه نکنند بلکه بدانند که نماینده حکومت هستند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گیلان با بیان این که مأموریت اصلی نیروی انتظامی اجرای قانون در ابعاد مختلف است، افزود: انتظار از یک مأمور نیروی انتظامی انجام مأموریت‌های محوله در چارچوب قانون انتظار می رود و پذیرفته نیست که به منظور اجرای قانون به اقدام غیرقانونی متمسک شود.

وی افزود: خشونت‌های رفتاری حتی به منظور اجرای قانون، برخلاف اخلاق اسلامی است و نتایج ناگواری از قبیل ارتکاب جرم اهانت، بازداشت غیرقانونی و حتی در مواردی قتل عمدی و در نهایت ایجاد نارضایتی در بین مردم و مقاومت آن‌ها در برابر ماموران را می‌تواند به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام

کد N294606

وبگردی