آفتاب

800 ناظر از روسیه برای نظارت بر انتخابات عازم اوکراین می شوند

800 ناظر از روسیه برای نظارت بر انتخابات عازم اوکراین می شوند

مسکو- ایرنا- یک روزنامه روسی از اعزام حدود 800 ناظر از سازمان های اجتماعی روسی برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری اوکراین خبر داد.

به گزارش ایرنا، روزنامه ایزوستیا روز چهارشنبه نوشت: سازمان های اجتماعی ˈگولوسˈ و ˈشهروند ناظرˈ و ˈسونارˈ حدود 800 ناظر برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری اوکراین به این کشور اعزام می کنند.

در گزارش این روزنامه به نقل از گریگوری ملکونیانس معاون سازمان گولوس گفته شده است: گولوس به همراه سازمانهای سونار و ˈشهروند ناظرˈ در فهرست ناظران بین المللی برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری اوکراین ثبت نام کرده است.

انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری اوکراین روز 25 ماه می جاری (روز یکشنبه آینده) برگزار خواهد شد.

به گفته ملکونیانس، اکثر ناظران از روسیه با هزینه خود به اوکراین می روند زیرا بودجه کافی برای پرداخت هزینه سفر آنها وجود ندارد اما سازمان دهندگان این برنامه همه نوع کمک برای آموزش ناظران و تامین مدارک سفر را ارائه می کنند.

روزنامه روسی در پایان گزارش خود به برنامه نظارت ناظران اعزامی از روسیه اشاره کرده و نوشت: این افراد فقط به مناطقی اعزام خواهند شد که خطری برای امنیت آنها وجود نداشته باشد.

روسیه با توجه به تیرگی روابط با اوکراین، به صورت رسمی ناظری را برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعزام نخواهد کرد.

مقامهای روس بارها تاکید کرده اند با توجه به اجرای عملیات نظامی علیه ساکنان مناطق شرق اوکراین، برگزاری انتخابات در این شرایط غیرقانونی خواهد بود.

اروپام/2242**۵۱۸** 1337
کد N294513

وبگردی