آفتاب

22 روز تا جام‌جهانی

22 روز تا جام‌جهانی

در تاریخ جام‌جهانی سرنوشت 22 دیدار به ضربات پنالتی کشیده شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جام جهانی 2014 برزیل 22 روز دیگر آغاز می‌شود و 32 تیم حاضر در این رقابت‌ها در هشت گروه چهار تیمی برابر هم به میدان می‌روند.

سایت فیفا آغاز برگزاری جام جهانی 2014 برزیل اقدام به روز شمار این رقابت‌ها کرده و هر روز به مناسبت تعداد روزهای باقی مانده یک واقعه مربوط به جام جهانی را مورد بررسی قرار داده است.

تاکنون سرنوشت 22 دیدار در جام جهانی به ضربات پنالتی کشیده شده است که اولین آن در جام جهانی 1982 بود که آلمان غربی موفق شد در مرحله نیمه نهایی فرانسه را شکست دهد. آخرین بار اروگوئه در جام جهانی 2010 موفق شد با شکست غنا در ضربات پنالتی به مرحله بعد صعود کند.

تیم‌های آلمان، فرانسه، آرژانتین و ایتالیا با چهار بار بیشترین حضور را در ضربات پنالتی داشته‌اند که در این دیدار آلمان با چهار پیروزی از چهار حضور در ضربات پنالتی موفق‌ترین تیم ملی بوده است. در واقع هر وقت آلمانی‌ها بازی‌شان به ضربات پنالتی کشیده شده، موفق شده‌اند حریف‌شان را شکست دهند.

همچنین تاکنون سرنوشت دو فینال به ضربه پنالتی کشیده شده است. در سال 1994 برزیل موفق شد ایتالیا را با نتیجه‌ سه بر دو در ضربات پنالتی شکست دهد و قهرمان جهان شود.

در دیگر فینال جام جهانی که به ضربات پنالتی کشیده شد ایتالیا موفق شد با شکست فرانسه در آلمان جشن قهرمانی برپا کند.

ا‌نتها‌ی‌ پیا‌م

کد N294303

وبگردی