آفتاب

نماینده مجلس: تیم مذاکره کننده موضع عزتمندانه ای اتخاذ کرد

نماینده مجلس: تیم مذاکره کننده موضع عزتمندانه ای اتخاذ کرد

تهران - ایرنا - نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در مذاکرات اخیر، در مقابل خواسته های طرف مقابل موضع عزتمندانه ای اتخاذ کرد و زیر بار توافق غیرمنصفانه نرفت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا،«سیدسعید حیدری طیب» در نطق میان دستور جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس اظهار داشت: در سیاست خارجی نگاه واقع گرایانه به موضوع هسته ای ضروری است.

وی با اشاره به مذاکرات اخیر هسته ای ایران با گروه 1+5 در وین افزود: متاسفانه طیف افراطی 1+5 به دنبال سه هدف اصلی بود که نخستین هدف تبدیل کردن حق هسته ای ایران به یک حق نمادین و از بین بردن توان مستقل فناوری و تولید هسته ای بود.

وی این امر را مخالف قانون مصوب مجلس شورای اسلامی دانست و اظهار داشت: قانون الزام دولت به تکمیل چرخه سوخت هسته ای اجازه امضای چنین توافقی را نمی دهد.

حیدری طیب با بیان این که هنوز طرف مقابل حاضر نشده است که زمان بندی پایان تحریم های جمهوری اسلامی را بپذیرد گفت: آنها می خواهند تحریم به یک چماق ثابت در رابطه با ایران تبدیل شود که ایرانیان هیچ گاه چنین رابطه ای را نمی پذیرند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: جناح افراطی 1+5 به دنبال تحمیل بازرسی های اضافه بر اختیارات آژانس به ایران هستند اما باید توجه داشته باشند که جمهوری اسلامی ایران با اراده و اختیار کامل شفافیت در برنامه هسته ای را می پذیرد اما هیچگاه اجازه نمی دهد سناریو عراق دهه 90 میلادی در ایران پیاده شود و بازرسی ها فراتر از موضوع هسته ای صورت گیرد.



** راه آهن غرب کشور عملیاتی شود

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در ادامه به بیان مشکلات این استان پرداخت و گفت: مهمترین نیاز این استان اجرای راه آهن تهران - بغداد است که طبق مصوبه دولت قبل قرار بود این خط تا پایان 92 به مرز خسروی برسد.

حیدری طیب اظهار داشت: پیشرفت این طرح کند است و این کندی منجر به از بین رفتن منافع ملی جمهوری اسلامی ایران در رابطه با کشور عراق شده است.

وی با یادآوری سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان کرمانشاه افزود: در این سفر مقرر شد مبلغ کافی برای پروژه راه آهن غرب کشور اختصاص یابد اما هنوز این مهم اجرایی نشده است و مردم غرب کشور از دولت روحانی انتظار دارند که ا نگاه راهبردی خود این طرح ملی را انجام برساند.

حیدری طیب بر اجرای طرح های صنعتی با هدف ایجاد اشتغال در استان تاکید کرد و گفت: مردم همه شهرستان های کرمانشاه به طرح های مصوب صنعتی سفرهای استانی دولت قبل دلخوش کرده اند اما این طرح ها اجرایی نشده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با یادآوری این که این استان بالاترین شاخص بیکاری در کشور را دارد، خواستار اجرای مصوبات دولت قبل در زمینه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی، استقرار صنایع خودروسازی و پالایشگاه و دیگر طرح های صنعتی شد.

حیدری طیب با بیان این که چهار سال از مصوبه دولت دهم برای تبدیل استان کرمانشاه به عنوان قطب کشاورزی می گذرد اما هنوز این مصوبه اجرایی نشده است، گفت: این در حالی است که بر اساس سند آمایش سرزمین، استان کرمانشاه قطبیت کشاورزی است و به همین خاطر طرح های صنعتی در استان اجرایی نمی شود.

سیام**2025 ** 1418
کد N294253

وبگردی