آفتاب

دیدار خداحافظی سفیر ایران در بیروت با رئیس مجلس لبنان

دیدار خداحافظی سفیر ایران در بیروت با رئیس مجلس لبنان

سفیر ایران در بیروت در پایان ماموریت خود در لبنان با نبیه بری، رئیس مجلس لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، رئیس مجلس لبنان در این دیدار با اشاره به پایه‌های محکم روابط دو کشور ایران و لبنان اظهار کرد: دستگاه دیپلماسی ایران در لبنان و در منطقه کاملا موفق بوده و اکنون روابط کاملا مستحکمی میان دو کشور در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و علمی وجود دارد و در همین چارچوب پارلمان‌های دو کشور نیز شاهد روابط کاملا ممتازی هستند.

نبیه بری نقش ایران را در منطقه با اهمیت ارزیابی کرد و با اشاره به حساسیت شرایط کنونی لبنان و منطقه افزود: ایران با سیاست فعال خود همواره در راستای تقویت ثبات و استقرار کشورهای منطقه گام برداشته است.

غضنفر رکن آبادی، سفیر ایران در لبنان نیز با اشاره به نقش بارز رئیس مجلس لبنان در تقویت مقاومت و در توسعه همکاری های پارلمانی دو کشور از وی قدردانی کرد.

در این دیدار درباره آخرین تحولات صحنه داخلی لبنان و منطقه گفت وگو شد و رئیس مجلس لبنان لوح تقدیر مجلس نمایندگان لبنان را به سفیر ایران تسلیم کرد.

رکن آبادی در پایان این دیدار در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره انتخابات ریاست جمهوری لبنان گفت: ایران همواره از ثبات و استقرار لبنان حمایت کرده و امیدوار است جریان های مختلف سیاسی لبنان در سریع ترین زمان ممکن به توافقی در این خصوص دست یابند.

انتهای پیام

کد N294246

وبگردی