آفتاب
نماینده گناباد:

مذاکرات با 1+5 هم تهدید و هم فرصت است/منتقدین انصاف و صداقت را رعایت کنند

مذاکرات با 1+5 هم تهدید و هم فرصت است/منتقدین انصاف و صداقت را رعایت کنند

نماینده مردم گناباد در مجلس با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای با 1+5 هم می‌تواند تهدید و هم می‌تواند فرصت باشد، از منتقدین خواست انصاف و صداقت را در اظهارنظرهایشان رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمد رجایی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز(چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اکنون کشورمان در یک موقعیت حساس به سر می‌برد اگر تیم مذاکره کننده با تدبیر، قاطعیت، بیان دیپلماتیک، صلابت و پشتوانه قوی داخلی اعم از نمایندگان،‌مسئولین و رسانه‌ها در مذاکرات حضور یافته و حق ملت ایران دفاع نمایند با قطع نظر از نتیجه ملموس مذاکرات کمترین اثر آن رساندن پیام حقانیت و مظلومیت ایران به گوش جهانیان و انزوای دشمنان آنها خواهد بود در غیر این صورت زیانی جبران‌ناپذیر خواهیم داشت.

وی ادامه داد: تیم مذاکره کننده بداند جبهه استکبار زیاده‌خواه بوده و تلاش خواهد کرد با طرح مسائل انحرافی بیشترین امتیاز را به دست آورد لذا نباید اجازه باج‌خواهی به آنها داده شود و برایشان روشن سازند که در خواب و خیال روابط قبل از انقلاب با ایران نباشند چرا که آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت. اکنون ما کشوری با مردمی انقلابی و از خودگذشته مواجه هستیم که از منافع خود عدول نخواهد کرد.

رجایی همچنین گفت: نباید هر انتقادی را مخالفت با دولت و اصل مذاکره تلقی کرد و جلوی انتقادات گرفته شود چرا که نقادی می‌تواند باعث افزایش حساسیت شود منتقدین هم انصاف و صداقت را در اظهارنظر رعایت کنند و به گونه‌ای سخن نگویند که موجب تضعیف تیم مذاکره کننده شود چون به فرموده رهبر آنها فرزندان انقلابند و در حال مذاکره‌ای سخت و نفس‌گیر با قدرت‌های جهانی هستند و شدیدا نیازمند آرامش فکری و دوری از مسائل سیاسی‌اند.

این نماینده مجلس با اشاره به هدفمندی یارانه‌ها گفت: با توجه به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، هدفمند کردن یارانه‌ها اگر مهمتر از مذاکرات نباشد کمتر از آن نیست.دولت به فلسفه یارانه‌ها توجه کرده و به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند تا فشاری بر مردم تحمیل نشود بلکه افزایش رفاه عمومی را دربر داشته باشد و این امر جز با اجرای صحیح، قانونمند و غیرمحافظه‌کارانه هدفمندی محقق نیست.

وی اضافه کرد: علیرغم پیشرفت‌های اقتصادی به دلیل توزیع نامتعادل ثروت و تورم دائمی مردم شیرینی این پیشرفت‌ها را در کام خود احساس نمی‌کنند و لازم است مجلس و دولت تدبیری بیندیشند و تا از بحث‌های من و تو و توپ در میدان یکدیگر انداختن اجتناب کنند چرا که همه مسئولیم و همه در یک کشتی نشسته‌ایم.

رجایی به نظام بانکی نیز انتقاد کرد و خواستار تخصیص اعتبار لازم برای فرودگاه گناباد شد.

این نماینده مجلس از وزیر راه برای تصمیم در جهت اجرایی کردن راه‌آهن شرق شد و گفت که مجوزهای لازم تا شهریور گرفته شود تا این تصمیم بتواند در بودجه سال 93 قرار گیرد.

انتهای پیام

کد N294245

وبگردی