آفتاب

حفتر: در صورت خواست مردم لیبی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌شوم

حفتر: در صورت خواست مردم لیبی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌شوم

فرمانده سابق نیروهای زمینی ارتش لیبی که راهبری نا آرامی‌ها در این کشور را برعهده دارد،‌ اعلام کرد، گرچه شخصاً تمایل به نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را ندارد، اما در صورت درخواست مردم نامزد انتخابات خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری رصد، "خلیفه حفتر"، فرمانده سابق نیروهای زمینی ارتش لیبی که در حال حاضر رهبری عملیات نظامی "کرامت" علیه اسلام‌گراها در این کشور را بر عهده دارد، گفت: ما خواهان دستیابی به کشوری امن هستیم که در سایه این امنیت، خود و همسایگان ما در صلح واقعی به سر ببریم.

وی درخصوص تصمیمش برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: کاندیداتوری من برای تصدی پست ریاست جمهوری در گرو رخدادهای آینده است، من به دنبال قدرت نیستم، اما اگر برای این کار مکلف شوم و مردم لیبی آن را از من بخواهند، در اجابت درخواست آنها بدون هیچ تاخیری عمل خواهم کرد.

حفتر به طرح خود جهت کودتا در لیبی اشاره کرد که از دو سال قبل وجود داشته و نام عملیات "کرامت" را بر آن گذاشته است.

وی با بیان این که هدف از این عملیات نظامی پاکسازی لیبی از حضور تندروها و اخوان مسلمین است، تهدید کرد: مسوولان برجسته کنگره ملی لیبی و دولت را در صورت بازداشت، به اتهام جنایت در حق مردم لیبی،‌ به دست عدالت خواهد سپرد.

وی با بیان این که مورد تایید بخش‌های بسیاری در ارتش لیبی است، گفت: روشی که کنگره ملی در پیش گرفته است، باعث شده کشور وارد تونلی تاریک شود؛ پاکسازی کشور از افراد ستم‌کار و تکفیری‌ها یک وظیفه ملی است.

این اظهارات مطرح شده از سوی حفتر به سخنان عبدالفتاح السیسی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری و سکاندار کودتای نظامی در مصر شباهت دارد، چرا که السیسی هم در آغاز گفته بود: من نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر نمی‌شوم، مگر اینکه مردم برای کاندیداتوری بر من اعمال فشار کنند.

انتهای پیام

کد N294234

وبگردی