آفتاب

رئیس‌جمهور جدید گینه بیسائو مشخص شد

رئیس‌جمهور جدید گینه بیسائو مشخص شد

"خوزه ماریو واز" موفق شد در دور دوم انتخاباتی ریاست جمهوری گینه بیسائو پیروز شود، نتایجی که مخالفان وی آن را نپذیرفتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری دویچه وله، "خوزه ماریو واز" از حزب استقلال گینه بیسائو در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور موفق شد 9 / 61 درصد آرا را کسب کند.

"نونو گومز نابیام"، کاندیدای مستقل این انتخابات نیز 1 / 38 درصد این آرا را به دست آورد. وی به خبرنگاران در پایتخت این کشور غرب آفریقا گفت: من به این دلیل این نتایج را نمی‌پذیرم که نتایج به دست آمده از جانب کمپین مبارزاتی من از چهار منطقه از هشت منطقه با آنچه که کمیسیون ملی انتخابات اعلام کرده، متفاوت است.

نتایج این انتخابات همچنان در انتظار تایید از سوی دادگاه عالی این کشور پیش از اعلام رسمی آن است. در دور نخست این انتخابات که اواسط آوریل 2014 برگزار شد، خوزه ماریو واز 40/9 درصد آرا را کسب کرد در حالیکه نابیام 1 / 25 درصد را به دست آورد.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری گینه بیسائو به معنای تکمیل روند گذار یک دوره سیاسی با هدف بازگشت صلح و آرامش و دموکراسی به این کشور پس از کوتای 2012 است ناظران جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (اکوواس) اعلام کردند که دور دوم این انتخابات در روز یکشنبه معتبر و شفاف برگزار شد.

از زمان استقلال گینه بیسائو در سال 1974، هیچ رئیس‌جمهوری دوره فعالیت خود را کامل نکرده است.

انتهای پیام

کد N294233

وبگردی