آفتاب

آمریکا: موضع ما در قبال دولت آتی فلسطین براساس خط مشی آن خواهد بود

آمریکا: موضع ما در قبال دولت آتی فلسطین براساس خط مشی آن خواهد بود

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که خواسته‌های واشنگتن از جنبش حماس برای برقرار ارتباط میان حماس و آمریکا کاملاً مشخص است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت پانوراما، جنیفر ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اشاره به موضع آمریکا در مقابل جنبش حماس گفت: خواسته‌های ما از حماس مشخص است و باید این خواسته‌ها محقق گردد تا میان دو طرف‌ تماس‌هایی برقرار شود.

وی در خصوص اخبار فاش شده از کاخ سفید مبنی بر اینکه در صورت تشکیل دولت توافقی فلسطین براساس شروط کمیته چهارجانبه صلح، بارک اوباما با آن تعامل سازنده خواهد داشت، گفت: آمریکا همواره بر اساس خط مشی که دولت‌های فلسطین در پیش می‌گیرند، موضع گیری می‌کند و از آنجایی که هنوز دولت فلسطین تشکیل نشده و خط مشی آن نیز مشخص نیست خیلی زود است که واشنگتن در این باره اظهار نظر کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص دیدار هفته گذشته وزیر امور خارجه کشوش و محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین و احتمال طرح این موضوع گفت: ما در خصوص دیدار انجام شده بیانیه‌ای صادر کردیم و طی آن اعلام شد که دوطرف از تحولات اخیر صحبت کرده‌اند.

ساکی در ادامه سخنانش تصریح کرد: هر دولت فلسطینی که روی کار بیاید باید به خشونت‌ها پایان دهد و اسرائیل را به رسمیت بشناسد و به تمام توافق‌نامه‌هایی که میان اسرائیل و فلسطین امضا شده است، پایبند باشد.

انتهای پیام

کد N294174

وبگردی