آفتاب
با اعلام موجودیت فراکسیون حج و زیارت

سالک: شمسا به عراق بدهی ندارد/آمادگی برای اعزام زائران به سوریه وجود دارد

سالک: شمسا به عراق بدهی ندارد/آمادگی برای اعزام زائران به سوریه وجود دارد

حجت‌الاسلام احمد سالک با اعلام موجودیت فراکسیون حج و زیارت در رابطه با فعالیت شرکت شمسا در خصوص اعزام زائران به عتبات گفت: این شرکت در حال حاضر در زمینه‌ی فعالیت خود هیچ بدهی به عراق ندارد.

حجت‌الاسلام احمد سالک با اعلام موجودیت فراکسیون حج و زیارت در رابطه با فعالیت شرکت شمسا در خصوص اعزام زائران به عتبات گفت: این شرکت در حال حاضر در زمینه‌ی فعالیت خود هیچ بدهی به عراق ندارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام احمد سالک در یک نشست خبری با اعلام موجودیت فراکسیون حج و زیارت گفت: این فراکسیون در حال حاضر 25 نفر عضو دارد که محمد حسین زاده بحرینی نماینده‌ی مشهد با عنوان نایب اول ، موسی احمدی نماینده‌ی بیر و کنگان نایب دوم، مهرداد بذرپاش نماینده تهران به عنوان سخنگو، سید مرتضی حسینی نماینده‌ی قزوین به عنوان منشی و حجت‌الاسلام سالک به عنوان رئیس این فراکسیون انتخاب شدند.

این عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان با اشاره به اهداف ایجاد این فراکسیون گفت: جایگاه این فریضه الهی باید به نحو مطلوب و با قدرت اقتدار برای مردم و خانواده‌ها حفظ شود که آثار تربیتی معنوی را برای زائران در بر دارد. یکی از اهداف ایجاد فراکسیون حج و زیارت است.

وی استفاده از توان نیروهای متخصص در جهت ارتقای سطح کمی و کیفی و ظرفیت‌های این فریضه الهی بهبود تکریم زائران ایرانی در عمره و حج و عتبات ، تسهیل روند ثبت نام و اعزام زائران، احقاق حقوق زائران ایرانی چه در عراق و چه در عربستان، ساماندهی مرزهای عبوری زائران برای عتبات و ایجاد رقابت سالم در خدمات رسانی زائران را از دیگر اهداف تشکیل این فراکسیون عنوان کرد.

رئیس فراکسیون فرهنگی مجلس همچنین در مورد زائرانی که از عراق . کشورهای حاشیه خلیج فارس و پاکستان و ترکمنستان و سایر کشورها برای زیارت امام رضا (ع) به ایران می‌آیند گفت: یکی از بحث‌های مورد توجه این فراکسیون حفظ کرامت زائران سایر کشورها و بهره بردن از این سفر است. زیرا زائرانی که از ایران به کشورهای خود بر می‌گردند به عنوان سفیر هستند و می‌توانند آنچه بهره بردند در بین مردم خود منتقل کنند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سالک در رابطه با فعالیت شرکت شمسا مبنی بر عدم تردد زائران به صورت انفرادی گفت: شرکت شمسا تنها شرکتی بوده که در این رابطه در عراق فعالیت داشته است لذا اولین کاری که صورت گرفت بررسی وضعیت مالی شرکت شمسا و بدهکاری‌های این شرکت به عراق بود. بنابراین امروز این شرکت هیچ بدهی به عراق در زمینه‌ی فعالیت شرکت شمسا وجود ندارد و حسابرسی دقیق صورت گرفته است.

سالک تاکید کرد: با توجه به مشکلات امنیتی به زائران توصیه می‌شود خارج از سازمان حج و زیارت به دلیل ناامنی‌های موجود در عراق از سفر خودداری کند.

وی همچنین از این که ممکن است شرکت شمسا تخلفی داشته باشد، گفت: اطلاعی از تخلف نداریم. رئیس فراکسیون حج و زیارت در رابطه با اعزام زائران به سوریه نیز اظهار کرد که با توجه به وضعیت موجود در سوریه به نظر می‌رسد که باید ابتدا صبر کرد تا انتخابات ریاست جمهوری سوریه (13 خرداد ) برگزار شود و اوضاع واحوال در این کشور آرامش یابد. و این امکان فراهم خواهد شد.

سالک در ادامه اظهار کرد: بخش دیگر این مساله مربوط به داخل کشور خودمان است لذا بخش داخلی کشور ما آمادگی دارد که مردم را برای زیارت حضرت زینب (س) و سایر شهدا اعزام کند. بنابراین این آمادگی در داخل ایران وجود دارد اما مسائل اطلاعاتی و امنیتی باید حل شود.

سالک در پایان خاطر نشان کرد: در سوریه جریان‌های تروریستی با یکدیگر درگیرشده اما ارتش سوریه مسلط است و این اقتدار دولت را نشان می دهد و باید تقویت شود.

انتهای پیام

کد N294120

وبگردی