آفتاب
رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران:

اعتراض به ممیزی دارائی داریم ما را سلاخی مالیاتی می کنند

اعتراض به ممیزی دارائی داریم ما را سلاخی مالیاتی می کنند

پیشنهاد می‌کنیم که اتاق اصناف ایران نسبت به سامانه املاک تهران ایرادهایش را بر طرف کند.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران  املاک تهران گفت: اعتراض به ممیزی دارائی داریم ما را سلاخی مالیاتی می کنند.

حسام عقبایی، رئیس اتحادیه صنف مشاوران  املاک تهران معتقد است،40درصد بودجه 1393از مالیات مردمی باید گرفته  شود و ارزش افزوده به 21 درصد هم می رسد وی به ممیزی دارائی معترض است و می گوید؛ ما سلاخی مالیاتی می کنند، مالیات باید منصفانه گرفته شود.

در ادامه حسام عقبایی، رئیس اتحادیه صنف مشاوران  املاک تهران سوالات ایلنا را پاسخ داد؛

•         رئیس اتحادیه صنف مشاوران  املاک تهران؛ مسوولیت سخت و پر دردسری است. اما به اتحادیه املاک ایرادات زیادی وارد است. علت چیست؟

ـ بله حتما؛ من آدم نقد پذیری هستم و آن را ازعوامل پیشرفت در کار می‌دانم. اگر نقد منصفانه باشد می پذیرم.

•         یکی از معظلات این اتحادیه؛ استقرار در ساختمانی  در مرکز  شهر است.  آیا بهتر نیست شما به فکر ساختمان‌های دیگری در شمال، جنوب، شرق و غرب شهر  باشید تا این ترافیک مراجعات را از بین ببرید؟

ـ برخی امور مثل ساختمان از قبل بوده و خریداری شده است. سال‌های سال اتحادیه املاک  این جا بوده. این ساختمان سن اش  به 25 سال می رسد، باز سازی شده و از بزرگترین  اتحادیه‌ها  از لحاظ کیفیت و کمیت است. تغییر جا موجب دردسر می‌شود و خود صنف هم ضرورتی نمی‌داند ما هر جای تهران برویم. عده‌ای از ما دور هستند، قانون نظام امورصنفی قوانین  خودش را دارد و مثل  شهرد اری‌ها  نیست و مرکزیت‌اش باید حفظ شود. خرید ساختمان  هزینه می طلبد و همچنین  چندگانگی در مدیریت ایجاد  می کند.

•         بخش دیگری از مشکلات به کد رهگیری مربوط است. شما می‌دانید که كد پستی چه دردسری برای دفاتر املاک و خریدار و فروشنده به وجود آورده است.  به طوری که از کد پستی دفتر املاک دیگری استفاده  می کنند و صدور مفاصه حساب دارایی و ‌آوردن آن به اتحادیه و تاییدیه کد پستی را در پی دارد. حالا این دفتر  املاکی که می خواهد کد رهگیری بگیرد، با یک کد پستی استفاده شده و  سو خته مواجه است. در بخش دیگری فروشنده قبلی از  قانون تسهیل استفاده  کرده و دفتر  املاک باید بیاید به واحد انفورماتیک و نامه به راهبر بزند. این بروکراسی پیچیده ای نیست؟

ـ بله؛ ما هم اعتقاد داریم این بروکراسی پیچیده‌ای است. ما مجموعه‌ای داشتیم به نام مجموعه اتحادیه کشوری املاک که  اختیاراتش به اتاق صنف ایران  به این دوستان پیشنهاد می‌کنیم که اتاق اصناف ایران نسبت به سامانه املاک تهران ایرادهایش را بر طرف کند. ما می خواهم نسبت به نصب سروها و وایبرها اقدام کند. این کمک می‌کند که  هم جایگاه اتحادیه مشخص شود و هم مردم اذیت نشوند. مشاورین املاک هم موظف هستند نسبت به اخذ  کد پستی صحیح قبل از قرار داد اقدام کنند. نه این که اکتفا  کنند به کد پستی فیش  تلفن  یا پشت کارت ملی.

•         آیا بهتر نیست شما با دارایی  هماهنک شوید و به محض  صدور مدفاصا حساب  دارائی  این کد پستی از ناحیه دارایی با سایت (اتحادیه املاک)آزاد شود و یا به محض ثبت با سند در دفترخانه این اتفاق برای کدپستی بیفتد  تا این همه دردسر در این شهر پر ازدحام به معضلات مردم و د فتر  املاک تحت پوشش شما ایجاد شود.

- سوال مهمی است بعد از این که افراد به معامله ای اقدام می کند بعد از تنظیم سند ما آیتمی تعریف کردیم  که دفتر املاک بعد از ثبت با سند باید در سایت آیتم علامت گذاری شده را  تیک بزند وقسمت نقل و انتقالات این آیتم  هست.

•         در هر صورت این طور که پیش می رود این اتحادیه به یک ارکان دارد تبدیل می شود و معضلاتش هر روز بیش تر می شود و کارمندان شما را از نزدیک مشاهده کردم حجم کارهایشان به شدت بالاست به طوری که در پاسخگویی به ارباب رجوع بی مهری میکند  شما چه می فرمائید؟

- نقد منصفانه را می پذیرم حجم بالای کار این مسائل را هم دارد در مدیریت جدیدام با مدیران برای آموزش در  حال خدمت  پرسنل  اقدام می کنم صددر صد با آنها صحبت می کنیم که  تکریم با مردم را داشته باشند اما این پرسنل افرادی زحمتکش و دست پاکی هستند من از 7 صبح تا 10 شب سرکارم واقعاً دارم کار می  کنم  تا تمامی این مسائلی حل  شود. رجوع مردم به ما برکت است.

•         در جامعه ای که تمام  مسولانش در صدد بهبود اقتصاد بر آمده اند از شما برای دادن جواز کسب چه قدر مانع  گذاشتید. من فکر می کنم  تولید اشتغال  هم از واجب دینی ماست  و هم وظیفه انسانی با آمدن شما  من فکر می کنم این  معضل اسانتر شود می شود این قصه را آسانتر کرد نمی شود؟

-  ما برسر صدور جواز یک عده موافق داریم و یک  عده  مخالف. یک عده  می‌گویند شما چرا این قدر جواز صادر می کنید یک عده می‌گویند  جه تولید اشتغال باید این کار را کرد اما صدور جواز  قانونمند است و قائل به تبعیض نیست ما غیر قانونی جواز نمی دهیم  سریعترین ا تحادیه جهت صدور جواز ما  هستیم هیچ اتحادیه ای سرعت ما را ندارد ما در  هفته  بین 70 الی 100 پروانه کسب می دهیم و همین طور  عده ای زیادی هم می‌آیند و جوازشان را به دلیل رکود  بازار مسکن باطل می کند.

•         مورد دیگر ارزش افزوده است  آیا مستاجر  هم باید حق الزحمه املاک را بدهد  و هم ارزش  افزوده در بحث خرید هم همین طور است و  خیلی از دفاتر  املاک می گویند ما حتی نمی توانیم حق الزحمه خود را از مشتری بگیریم آیا شما مخالف یا موافق گرفتن ارزش افزوده هستید.

- ارزش افزوده مصوبه مجلس  شورای اسلامی است بنده حقوقدانان هستم آنچه که مصوبه قانونی دارد را من نمی توانم نفی کنم اگر هم نقدی  هست باید از مراجع حقوقی آن بررسی شود ماکشوری تک محصولی هستیم د راقتصاد  کلان وقتی ما  نمی توانیم قیمت نفت را  تنظیم کنیم این معضلات پیش می آید 40درصد بودجه 1393از مالیات مردمی باید گرفته  شود می گویند ارزش افزوده به 21 درصد هم می رسد بنده سخنگوی وزارت دارائی  نیستم ما اعتراض به ممیزی دارائی داریم اینها دارند سلاخی مالیاتی می کنند.  مالیات باید منصفانه گرفته شود.

این کارها موجب عدم موفقیت اقتصادی می شود این کارها باعث می شود که دفاتر 80 درآمدشان را به مالیات بدهند این مغایر با فرمایشات مقام معظم رهبری می باشد.

 

کد N294115

وبگردی