آفتاب

نماینده اهواز در مجلس: از وضع فعلی پروژه مترو اهواز راضی نیستیم ‌

نماینده اهواز در مجلس: از وضع فعلی پروژه مترو اهواز راضی نیستیم ‌

نماینده اهواز در مجلس گفت: وقتی پروژه‌ای تعریف می‌شود باید برای آن یک زمان مشخص تعیین شود و هر چه با تاخیر بیشتری تمام شود، زمان و هزینه بهره‌برداری بیشتر می‌شود. پروژه مترو اهواز همزمان با مترو مشهد و تبریز استارت خورد، در حالی که هم اکنون مترو مشهد در حال استفاده است و مترو تبریز هم در مرحله ورود واگن قرار دارد.

سیدشریف حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ‌خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) –منطقه خوزستان- اظهار کرد: دلیل این که مترو اهواز تاکنون به بهره‌برداری نرسیده عدم توانمندی‌هاست یا عدم ثبات مدیریت؟ واقعیت این است مدیر ما باید همزمان چندین نفر را راضی کند و ما در خوزستان مدام در حال قانع کردن همدیگر هستیم.

وی با بیان این که در یک مقطع زمانی یک سری کارها در پروژه‌ای انجام می‌شود ولی پروژه دوباره افت می‌کند، افزود: دولت 30 میلیارد تومان سهم خود در پروژه مترو اهواز را پرداخت کرد ولی شهرداری برای پرداخت 30 میلیارد تومان با مشکل مواجه بود که در جلساتی با مدیرعامل شرکت ملی نفت توافق شد که این شرکت سهم آلایندگی خود را پرداخت کند تا شهرداری از این درآمد، هزینه‌های مترو را بپردازد که تاکنون این توافق اجرایی نشده است.

حسینی ادامه داد: اما با این همه، ما نسبت به وضعیت فعلی پروژه مترو اهواز رضایت نداریم.

وی تصریح کرد: مشکل ما نماینده‌ها این است که فکر می‌کنیم کارمان جابه‌جا کردن افراد است و فکر می‌کنیم افراد اطراف خودمان بهترین مدیران هستند در حالی که بعدا متوجه می‌شویم که نه توانایی این کار و نه مدیریت لازم برای انجام آن را دارند.

نماینده اهواز گفت: در چنین وضعیتی‌ استاندار، شهردار و نماینده مجلس اقتدار ندارند. باید برای انتخاب مدیران یک چارچوب مدیریتی تعریف شود و افراد براساس آن انتخاب شوند.

وی عنوان کرد: در بحث مجموعه شهرداری نیز کارهای خوبی در حال انجام است، اما انتظار مردم آن قدر زیاد شده که به مدیران فعلی فشار آورده است. درخواست ما از مردم این است که فرصت دهند شهرداری کار کند و در کنار فراهم آوردن زیرساخت‌ها به زیباسازی هم توجه داشته باشد.

انتهای پیام

کد N294004

وبگردی