آفتاب

رئیس مجلس:امنیت و ثبات در عراق از محورهای سیاست منطقه‌ای ایران است

رئیس مجلس:امنیت و ثبات در عراق از محورهای سیاست منطقه‌ای ایران است

مدحت محمود رئیس شورایعالی قضایی عراق بعد از ظهر روز گذشته با دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،علی لاریجانی در ابتدای این دیدار با تبریک برگزاری موفقیت آمیز انتخابات پارلمانی اخیردر عراق گفت: " مشارکت مردم در این انتخابات نشان از بلوغ سیاسی ملت عراق و روند غیر قابل بازگشت دموکراسی در این کشور دارد. "

وی همچنین با ابراز خرسندی از تقویت پایه‌های دموکراسی در عراق، مجلس این کشور را نماینده واقعی همه اقوام و گروهها در این کشور خواند.

رئیس مجلس شورایاسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت تحکیم آرامش و امنیت در عراق برای منطقه گفت: تقویت امنیت و ثبات در عراق برای تمام کشورهای منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است و این امر یکی از محورهای مهم سیاست منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

لاریجانی در پایان این دیدار امضای لایحه معاضدت قضایی میان قوه قضاییه دو کشور را گامی مهم برای تقویت همکاری‌های قضایی دو کشور خواند و گفت: " گسترش مناسبات دو کشور در عرصه‌های گوناگون به ویژه روابط پارلمانی در مورد حمایت مجلس شورای اسلامی است."

مدحت محمود رئیس شورای عالی قضایی عراق نیز در همین دیدار با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان و آشنایی با دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف به ویژه امور قوانین حقوقی و قضایی با اشاره به تجربه بی نظیر ایران در ایجاد مطابقت‌ میان قوانین اسلامی با حقوق مدنی، ادعای غرب در خصوص نقض حقوق بشر در ایران را کاملا و بی‌اساس و مغرضانه خواند و گفت: همزیستی شریعت و تمدن در ایران نشان از اهتمام فراوان مسئولان ایرانی در رعایت مساوات و حقوق فردی و اجتماعی ملت ایران به ویژه حقوق بشر دارد.

رئیس شورای عالی قضایی عراق در پایان با شرحی مختصر از قوانین و مقررات در کشورش نسبت به گسترش همکاری‌های دو کشور به ویژه در حوزه قضایی و استفاده از تجربیات ایران در این زمینه ابراز امیدواری کرد.

انتهای پیام

کد N293782

وبگردی