آفتاب
رئیس سازمان اوقاف:

بیمارستان‌های فوق تخصصی سرطان وقفی در استان‌های تهران و فارس احداث می‌شود

بیمارستان‌های فوق تخصصی سرطان وقفی در استان‌های تهران و فارس احداث می‌شود

سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان نظام پزشکی کشور در راستای توسعه سلامت در موقوفات کشور تفاهمنامه همکاری مشترک امضا کردند.

سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان نظام پزشکی کشور در راستای توسعه سلامت در موقوفات کشور تفاهمنامه همکاری مشترک امضا کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی در آئین امضای این تفاهمنامه همکاری مشترک از ایجاد موقوفه‌های جدید خبر داد و گفت: استان‌های فارس و تهران دارای بیمارستان‌های فوق تخصصی سرطان وقفی می‌شوند.

وی گفت: ساخت بیمارستان فوق تخصصی سرطان در استان‌های فارس و تهران از برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در حوزه سلامت است.

وی با اشاره به سیاست‌های کلی سلامت که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، گفت: توجه به خدمات در حوزه سلامت از برنامه‌های جدی سازمان اوقاف است.

محمدی گفت: در صورت نیاز و نظر متخصصین امر در استان‌های کشور، مراکز درمانی احداث خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف با اشاره به انتشار اوراق وقف به منظور ساخت بیمارستان فوق تخصصی در شهر ری گفت: هم اکنون اولویت اوراق وقف به منظور ساخت و تجهیز بیمارستان و مراکز درمانی در حوزه بیماری سرطان است.

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: تعهد اخلاقی می‌دهیم که از تمام ظرفیت جامعه پزشکی در حوزه وقف استفاده کنیم.

علیرضا زالی نیز در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری مشترک بین سازمان اوقاف امور خیریه و نظام پزشکی، امضای این تفاهمنامه را نشان از نگاه مترقی مسئولان سازمان اوقاف دانست.

زالی با اشاره به تغییر سیمای بیماری‌ها در کشور گفت: رشد شهرنشینی و تغییر سبک زندگی از عوامل ورود بیماری‌های جدید است.

رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به رشد بیماری‌های غیرقابل واگیر مانند سرطان گفت: سرطان، حوادث ترافیکی و بیماری‌های قلبی از موضوعاتی است که مداخلات پزشکی در آن بسیار سخت است.

زالی ادامه داد: این نوع مداخلات پزشکی ظرفیت و توان گسترده‌ای می‌خواهد.

وی با اشاره به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت گفت: انشاء و مهندسی این سند با دو موضوع مساله محوری و آینده نگری بیان شده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی ادامه داد: مشارکت مردم، شهروندان، ارتقای سلامت و خودمراقبتی از نکات این سند است.

زالی درخصوص این تفاهمنامه مشترک که بین سازمان اوقاف و سازمان نظام پزشکی امضا شده است، گفت: سازمان نظام پزشکی با دارا بودن 210 اداره در شهرستان‌های کشور ظرفیت کاملی در این امر دارد.

وی با اشاره به تعهد جامعه پزشکی نسبت به سلامت جامعه گفت: بسیاری از پزشکان از گذشته در موضوع وقف ورود کرده‌اند و به کمک و خدمت رسانی در این عرصه مبادرت کردند.

رئیس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه سلامت و وقف با یکدیگر پیوند دارند، گفت: قطعا با فرآیند مدیریتی و این تفاهمنامه این همکاری دو نهاد ارتقا می‌یابد.

زالی با اعلام اینکه هم اکنون 500 مرکز بهداشتی وقفی در سراسر کشور پراکنده است، افزود: ارایه خدمات کافی، متناسب، و به هنگام از مجموعه مراکز خدمات بهداشتی حوزه وقف خواهد بود.

انتهای پیام

کد N293701

وبگردی